122220

دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی هرمزگان خبر داد

برگزاری نمایشگاه صنعت و معدن در قطب تولید فولاد و آلومینیوم ایران

دنیای معدن - دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی هرمزگان از برگزاری نمایشگاه تخصصی این حوزه در بندرعباس به عنوان قطب تولید فولاد و آلومینیوم ایران خبر داد.

محمود بندرچی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، متالوژی، تجهیزات و صنایع وابسته و نخستین نمایشگاه بین المللی ماشین آلان معدنی و راهسازی با حضور شرکت های داخلی و خارجی در بهمن ماه امسال در استان هرمزگان و شهر بندرعباس به عنوان قطب تولید فولاد و آلومینیوم در کشورمان برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه با همت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، سازمان نظام مهندسی معدن هرمزگان، خانه معدن هرمزگان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس و خانه صنعت، معدن و تجارت این استان از 12 بهمن ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بندرعباس برگزار می شود.

دبیر اجرایی نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی هرمزگان با بیان اینکه بیش از 10 هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برای این دوره در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این نمایشگاه میزبان معدن کاران، فولادسازان، متخصصان، مشاوران و پیمانکاران این حوزه خواهد بود که با توجه به موقعیت استان هرمزگان و جایگاه ویژه صنایع معدنی در این استان می تواند ظرفیت خوبی برای آشنایی فعالان این بخش با آخرین دستاوردهای علمی این حوزه و رایزنی آنها با یکدیگر به منظور ایجاد فرصت های جدید فعالیت در کشور است.

بندرچی اضافه کرد: ذخایر قطعی معادن کشف شده استان هرمزگان بیش از 1.4 میلیارد تن برآورد می شود که شامل مواد معدنی باارزشی نظیر پتاس سنگی، سنگ آهن، سیلیس، کرومیت، منگنز، گچ، مس، فلدسپات، مخلوط کوهی و ... است که هر کدام ارزش صادراتی بسیار بالایی دارند.

وی ادامه داد: نزدیکی استان هرمزگان به خلیج فارس و دریای عمان، ارزش صادراتی این مواد معدنی را دوچندان ساخته است و کشورهای مختلف جهان متقاضی خرید این مواد معدنی و سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی این استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید