122164

افزایش قیمت زغال نوید آینده ای روشن برای طبس است

دنیای معدن - معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: افزایش قیمت زغال نوید آینده ای روشن برای طبس است و این افزایش باعث افزایش سطح سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار خواهد بود و شهرستان طبس به عنوان منطقه ویژه معدن کاری باید دیده شود.

سیدمهدی طلایی مقدم شنبه شب در نشست چند ساعته نشست تخصصی صنایع و معادن طبس در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: شهرستان طبس با 57 هزار کیلومتر مربع بزرگترین شهرستان کشور است و جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر دارد.

وی عنوان داشت: شهرستان طبس با گستره وسیع معدنی به عنوان پایتخت زغال سنگ کشور محسوب می شود که منتظر نگاه هیئت دولت به عنوان منطقه ویژه معدنی کشور است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس افزود: خشکسالی مشکلات عدیده ای را برای مردم منطقه ایجاد کرده است و راه برون رفت از این مشکلات معادن و فرآوری واد معدنی است و در برنامه ششم توسعه جلوگیری از خام فروشی یکی از مهم ترین اولویت ها خواهد بود.

طلایی مقدم اضافه کرد: افزایش قیمت زغال نوید آینده ای روشن برای طبس است و این افزایش باعث افزایش سطح سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار خواهد بود و شهرستان طبس به عنوان منطقه ویژه معدن کاری باید دیده شود که این مهم با همکاری معاونین وزیر صنعت و معدن و شرکت ایمیدرو محقق خواهد شد.

وی در خصوص مهم ترین نیازهای شهرستان طبس در بخش صنایع و معادن، گفت: طرح طبس، منطقه ویژه معدنی کشور، ایجاد پژوهشکده زغال سنگ، تحقق دو درصد سهم فروش معادن در راستای عمران منطقه از درخواست های عمده از وزیر صنعت، معدن و تجارت است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: سهم دو درصد برای دو شهرستان بافق و طبس با مصوبه دولت باید پرداخت شود و بافق این سهم را دریافت کرده و طبس نیز باید از این سهم بهره مند شود.

طلایی مقدم بیان داشت: طرح جامع زغال سنگ در حال تهیه شدن است و تامین خوراک و فرآوری مواد معدنی از دغدغه های اصلی است و کارخانه های کک، کانسرام و سیمان که حدود 7 ماه دایر شده اما با توجه به مشکلات چندماهی است متوقف شده و عنایت وزارتخانه را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید