122149

اکتشافات ایمیدرو 450 میلیون تن ذخایر قطعی زغال سنگ طبس را افزایش داد

دنیای معدن - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: با اقدامات اکتشافی انجام شده توسط ایمیدرو از سال 93، تاکنون بر اساس اطلاعات مقدماتی 450 میلیون تن به ذخیره قطعی زغال سنگ طبس افزوده شد.

مهدی کرباسیان در سفر دو روزه به استان خراسان جنوبی، در جلسه بررسی مسایل این استان گفت: در دولت یازدهم اقدامات بسیار موثری در این استان محروم و معدنی انجام شده که از جمله آنها 60 هزار کیلومترمربع کار اکتشافی است که از سال 93 شروع شده است.


وی افزود: با پیشرفت فعالیت های اکتشافی در این استان، اکنون تعدادی از محدوده ها تا مراحل پی جویی هم پیش رفته و 17 محدوده امیدبخش معدنی توسط ایمیدرو و 13 محدوده امیدبخش توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران کشف شده است.


کرباسیان ادامه داد: از 60 هزار کیلومترمربع کار اکتشافی 46 هزار کیلومتر آن از سوی ایمیدرو و 14 هزار کیلومترمربع توسط شرکت تهیه و تولید انجام شده که البته هر دو در یک مسیر است. در این 14 هزار کیلومترمربع اقدامات اکتشافی، 13 محدوده امیدبخش شناسایی شده که شامل سنگ آهن و پلی متال ها اعم از سرب و روی و ... است که امیدواریم بتوانیم با شناسایی بیشتر این محدوده ها به مراحل بعد یعنی فرآوری و ... برسیم. رییس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: تاکنون در حوزه جنوب، 5 آنومالی شامل سرب و روی، سنگ آهن و طلا به دست آمده است.


درحوزه طبس، کارهای وسیعی در حوزه زغال سنگ انجام شده و 51 هزار متر حفاری سال گذشته توسط شرکت تهیه و تولید انجام شده که یک رکورد محسوب می شود. کرباسیان در رابطه با سیلیس نیز گفت: در این خصوص، شرکتی به ثبت رسیده و قرار است در محدوده هایی که سیلیس وجود دارد، کارخانه احداث شود که 80 درصد آن با مشارکت بخش خصوصی و 20 درصد ایمیدرو خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید