122148

در دیدار کرباسیان با سفیر ایران در چین مطرح شد:

افزیش همکاری های شرکت های چینی با ایران

دنیای معدن - رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: شرکت های مختلف چین همکاری های خود را در حوزه فولاد، مس و آلومینیوم افزایش داده اند.

مهدی کرباسیان در دیدار سفیر ایران در چین در محل سفارت ایران در این کشور با اشاره به اجرای طرح های فولادی توسط شرکت MCC گفت: حدود 1.7 میلیارد یورو اعتبار اسنادی برای اجرای این طرح ها گشایش شده و به طور میانگین ارزش هر طرح فولادی 215 تا 230 میلیون یورو است. وی در این دیدار زمینه های همکاری با شرکت NFC در حوزه آلومینیوم و مذاکره برای اجرای فاز دوم طرح آلومینیوم جنوب و همچنین وجود زمینه های همکاری در حوزه مس را بیان کرد.
وی از تلاش سفارت ایران برای برگزاری همایش فعالان اقتصادی تقدیر کرد و ضمن بیان خلاصه ای از فعالیت های ایمیدرو و نیز سطح روابط ایران و چین گفت: چین سالانه 800 میلیون تن فولاد تولید می کند و بزرگترین صادر کننده سنگ آهن در جهان محسوب می شود. علی اصغر خاجی سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین نیز در این دیدار به ایجاد فضای همکاری اقتصادی بین ایران و چین، کاهش رشد اقتصادی جهان و مشکل مازاد تولید چین اشاره کرد.
وی به وجود گزینه ها و پتانسیل های مناسب اقتصادی بین دو کشور اشاره کرد و آمادگی سفارت ایران در چین را برای هر گونه همکاری و رفع موانع موجود بر سر راه همکاری های اقتصادی ایران و چین اعلام داشت.

دیدگاهتان را بنویسید