121831

صنایع پایین دستی مس ایجاد شود/ با استفاده از تکنولوژی محصولاتی با ارزش تر تولید کنیم

دنیای معدن - مدیر مس منطقه کرمان گفت: باید صنایع پایین دستی مس ایجاد شود که ارزش افزوده این محصول بالا برود و با استفاده از تکنولوژی محصولاتی با ارزش تر تولید کنیم.

محمد حسنی صبح امروز در همایش دانشگاه، صنعت و کارآفرینی در رفسنجان اظهار داشت: با رویکرد ورود دانشگاه به کارآفرینی امیدواریم مشکلات این حوزه رفع شود.

حسنی بیان داشت: برای کارآفرینی و کمک به سرمایه گذاران از دولت، دانشگاه ها و مراکز کارآفرینی انتظار این است که مسیر را هموار کنند.

وی ادامه داد: در ساختارهای قانونی اشکالاتی می بینیم و موانعی وجود دارد که از دستگاه های حاکمیتی انتظار می رود این موانع را رفع کنند.

مدیر مس منطقه کرمان تصریح کرد: سهم صنعت در تولید ناخالص 40 درصد و 25 درصد سهم کشاورزی و مابقی در بخش خدمات است.

وی با بیان اینکه پیشرفت ما در کسب و کارهای کوچک و دانش بنیان کم است و باید در این حوزه کار کرد، تأکید کرد: سیستم آموزش و پرورش ارتباط کارآفرینی را در ذهن کودکان و نوجوانان دانش آموز پرورش دهند.

مدیر مس کرمان بیان کرد: صنعت مس صنعتی منحصر به فرد است و 80 درصد آن در استان کرمان در شهر سرچشمه رفسنجان، میدوک شهربابک و خاتون آباد قرار دارد.

وی ابراز داشت: باید صنایع پایین دستی مس ایجاد شود که ارزش افزوده این محصول بالا برود و با استفاده از تکنولوژی محصولاتی با ارزش تر تولید کنیم.

حسنی با بیان اینکه مس عناصر زیادی دارد که بخشی از آن استحصال می شود و بخش دیگری هم ظرفیت استحصال آن وجود دارد، بیان کرد: مایه ناراحتی است که بخش زیادی از نیازهای صنعت مس از خارج از استان تهیه می شود، چراکه یا ظرفیت تولیدش نیست یا افراد دنبال آن نرفتند.

مدیر مس منطقه کرمان خاطرنشان کرد: مس به عنوان مسؤولیت اجتماعی و شهروندی که احساس می کند، آماده پذیرای کارآفرینان، محققان و صنعتگران است که هم اشتغالزایی شود هم چرخه اقتصادی بچرخد و سهم ما استان در اقتصاد بالا برود.

وی مشکل آب را یادآور شد و افزود: اگر مشکل آب را برطرف نکنیم، دچار مشکلات بیشتری می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید