121762

هشدار کارشناسان نسبت به نوسانات شدید قیمت طلا در روزهای پایانی 2016

دنیای معدن - در حالی که روند نزولی قیمت طلا در 6 هفته اخیر ادامه داشته، کارشناسان اقتصادی به سرمایه گذاران بین المللی نسبت به نوسانات شدید احتمالی قیمت طلا در روزهای پایانی سال 2016 هشدار می دهند.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که با آغاز مبادلات هفته آینده، قیمت طلا احتمالا تا پایان امسال با نوسانات شدیدی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا هفته گذشته نیز در ادامه روند نزولی اش با افت 2.1 درصدی روبرو شده است. قیمت جهانی نقره نیز در هفته گذشته بیش از 2.5 درصد کاهش داشته است.

به نظر می رسد بازار فلزات گرانبها در کوتاه مدت تحت تاثیر تقویت ارزش دلار و تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره قرار خواهد داشت.

گمانه زنی های مربوط به تاثیر مثبت سیاست های مالی ترامپ بر رشد اقتصادی آمریکا نیز می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها وارد کند.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که پیش بینی کردن روند نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت بسیار سخت و دشوار است ولی به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی با نوسانات زیادی همراه خواهد شد.

از سوی دیگر گروهی از تحلیلگران معتقدند که اکنون بهترین فرصت برای خرید طلا است و قیمت این فلز زرد در سال 2017 میلادی با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

این تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که شاخص سهام در سه ماه نخست 2017 بیش از 5 تا 10 درصد کاهش خواهد یافت و ارزش دلار آمریکا نیز احتمالا با افت روبرو خواهد شد.

بیل باروش تحلیلگر ارشد اقتصادی و فعال بازار طلا معتقد است که قیمت جهانی طلا تحت تاثیر این عوامل تا آوریل 2017 به بیش از 1230 تا 1250 دلار افزایش خواهد یافت.

گزارش سایت طلا حاکیست، برخی از اقتصاددانان نیز پیش بینی می کنند که اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1250 دلاری را بشکند، طی ماه های آینده خواهد توانست به بیش از 1350 دلار در هر اونس دست یابد.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری آی جی مارکتس نیز اعلام کردند که سطح حمایتی بعدی برای قیمت طلا در روزهای آینده 1122 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1100 دلار کاهش خواهد یافت و سطح حمایتی بعدی نیز 1097 دلار خواهد بود.

به اعتقاد این تحلیلگران، طلا باید سطح مقاومتی 1140 دلاری را در کوتاه مدت بشکند تا بتواند روند صعودی خود را ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید