121728

چین فناوری جدیدتولید آلومینیوم را به ایران می آورد

دنیای معدن - معاون مدیر عامل شرکت اِن اف سی (NFC) چین اعلام کرد که این شرکت فناوری های جدید تولید شمش آلومینیوم را به ایران منتقل می کند.

کین جونمن گفت: با توجه به اینکه چین در تکنولوژی بخش معدن پیشرفت خوبی داشته، در نظر داریم جدیدترین فناوری ها را به ایران منتقل کنیم به عنوان مثال بر روی پروژه کوره های ذوب آلومینیوم کار می کنیم که مصر ف انرژی و برق را کاهش خواهد داد.

جونمن تاکید کرد که آن شرکت در نظر دارد به عنوان پیمانکار طی ماه آینده در پروژه های معدنی ایران همکاری کند به گفته وی، طلا، مس، سرب و روی در اولویت های همکاری با ایران قرار دارند.
زیرساخت ها و آب
وی افزود : ایده هایی برای زیرساخت تامین آب در ایران داریم که هنوز نهایی نشده است. از آنجا که در ایران با کمبود آب مواجه هستیم و شرکت های معدنی بسیاری همچون کرمان یا نقاط دیگر ایران با این معضل روبرو هستند بنابراین در این زمینه احداث آب شیرین کن ها و نیروگاه را برای این مناطق داریم و پروژه های بسیاری در این زمینه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
معاون مدیر عامل NFC با اشاره به فعالیت های اکتشافی اخیر در ایران تصریح کرد : ایران دارای منابع مواد معدنی غنی است بنابراین به آینده این صنعت در ایران خوش بین هستیم زیرا فرصت های بسیاری در توسعه معادن در این بخش وجود دارد.
وی افزود: این شرکت در قالب پیمانکار در پروژه های ساخت نیروگاه با همکاری شرکت چینی DEC که متخصص در ساخت نیروگاه است و فاینانس را تامین خواهد کرد، با طرف های ایرانی همکاری خواهند کرد.
شرکت NFC اولین شرکت چینی است که در خارج از این کشور اقدام به فعالیت به عنوان سرمایه گذار و پیمانکار در بخش معدن و صنایع معدنی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید