خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
دوشنبه، 7 فروردین 1396 - 05:15   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
 
   اخبار ورزشی  
  کاپیتان باید از تیم ملی خداحافظی کند
  کدام مهاجم مثل طارمی تاثیرگذار است؟
  نکونام به تیم ملی برمی گردد
  زمان حضور منصوریان در تمرین استقلال
  رئالی ها مشتاق خرید ستاره مد نظر بارسا
  پیروزی برابر قطر حاصل ضریب هوشی بالای بازیکنان ما بود / بازی راحتی مقابل چین نخواهیم داشت
  قرار بود محرومیت رحمتی بخشیده شود / کی روش می خواهد اول بازنده بازی نباشد بعد به برد فکر می کند
  ایران سومین تیم شوت‌زن آسیا
  ملی‌پوشی که به دعوت نشدنش اعتراض نکرد/او با اخلاق کی‌روش آشنا است!
  آلبوم ای‌اف‌سی برای تولد آقای گل جهان
- اندازه متن: + -  کد خبر: 121430صفحه نخست » اکتشافات معدنیشنبه، 20 آذر 1395 - 16:36
نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادن
 نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادندنیای معدن - معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دستیابی به افق 1404 بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند هزینه کردن 15هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل ریلی است.
  

ابراهیم محمدی که در اولین روز از اجلاس معدن و صنایع معدنی، سخن می گفت، افزود: به منظور رسیدن به افق بخش1404 معدن و صنایع معدنی که تولید 55 میلیون تن فولاد است نیاز به 69 میلیارد تن کیلومتر خطوط ریلی داریم که مستلزم 15 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در کشور روشی ارزان، ایمن و انبوه در حمل و نقل مواد معدنی است افزود: امیدواریم همکاری میان ایمیدرو و فولادسازان و را ه آهن بتواند در اقتصاد کشور مفید واقع شود.

محمدی ادامه داد: میزان حمل و نقل ریلی در سال 94 از 33 به 36 میلیون تن افزایش یافت و انتظار می رود تا پایان سال جاری به 39 میلیون تن برسد. سهم حمل و نقل ریلی در بخش حمل و نقل کشور 32درصد است و 54 درصد از حمل و نقل مواد معدنی از جمله زغال سنگ، سنگ آهک، سنگ آهن و آهن آلات از طریق حمل و نقل ریلی صورت گرفت.

وی گفت: توافقاتی با شرکت فولاد مبارکه برای حمل تولیدات این شرکت از طریق خطوط ریلی صورت گرفته است.

محمدی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی علاوه بر ایمنی، در ایجاد زیرساخت توسعه کشورمی تواند آمایش سرزمین و توسعه امکانات کشور را فراهم کند و همچنین استفاده از این روش حمل، از لحاظ زیست محیطی نیز بسیار مورد قبول است. وی گفت: علیرغم افزایش قیمتی که در بخش خصوصی داشتیم سعی ما بر این است که قیمت ها را کنترل و از افزایش آن پیشگیری کنیم.

این مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در جهت توسعه حمل و نقل ریلی در بخش مواد معدنی توسعه راه آهن سنگان هفته پیش افتتاح شد.

به گفته وی، از جمله مشکلات حمل و نقل ریلی مواد معدنی مواردی همچون سرعت پایین حرکت واگن های باری و قطع جریان پیوسته بارگیری واگن از معادن است.

محمدی، پیشنهاداتی را جهت توسعه حمل و نقل ریلی مواد معدنی ارائه داد و گفت: ادامه حمایت دولت و مجلس از توسعه حمل و نقل ریلی، تامین مالی جهت ارتقای ظرفیت ریلی برای حمل مواد معدنی، استقرار نظام اپراتوری قطار و ایستگاه و تشکیل شرکت های حمل و نقل ریلی توسط معادن از جمله این موارد است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار