خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
یکشنبه، 3 بهمن 1395 - 10:20   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  چشم‌انداز صعود شکننده در بازار فولاد
  فولاد خراسان تنها نماینده صنعت فولاد در دومین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی ایران
  ثبات قیمت فولاد دربازار غیر‌‌رسمی
  قیمت آهن ,میلگرد 1395/11/03
 
   اخبار ورزشی  
  گلایه‌های تلخ همسر منصورخان پورحیدری
  چرا جپاروف خرید خوبی نیست؟
  فیروزکریمی؛وقتی ستوان و فرمانده گروهان بود
  اقدام عجیب یک استقلالی برای کری با پرسپولیسی ها
  فیضی زیر ذره بین علیمنصور ؛ تلاش بازیکن ازال باکو برای جلب رضایت آقای سرمربی
  خداحافظی از دنیای فوتبال با پیراهن استقلال/تا قسمت چه باشد
  دختر آبادانی که از همه استقلالی ها روی پیراهنش امضا گرفت+تصاویر
  آتش بیار معرکه منصوریان و رحمتی/محمد خرمگاهِ بخت برگشته!
  شایعه عجیب در استقلال؛ رحمتی را بازی بده، باختی مقصر معرفی کن!
  ستاره گرانقیمت مدنظر منصوریان به استقلال پیوست
- اندازه متن: + -  کد خبر: 121430صفحه نخست » اکتشافات معدنیشنبه، 20 آذر 1395 - 16:36
نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادن
 نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادندنیای معدن - معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دستیابی به افق 1404 بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند هزینه کردن 15هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل ریلی است.
  

ابراهیم محمدی که در اولین روز از اجلاس معدن و صنایع معدنی، سخن می گفت، افزود: به منظور رسیدن به افق بخش1404 معدن و صنایع معدنی که تولید 55 میلیون تن فولاد است نیاز به 69 میلیارد تن کیلومتر خطوط ریلی داریم که مستلزم 15 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در کشور روشی ارزان، ایمن و انبوه در حمل و نقل مواد معدنی است افزود: امیدواریم همکاری میان ایمیدرو و فولادسازان و را ه آهن بتواند در اقتصاد کشور مفید واقع شود.

محمدی ادامه داد: میزان حمل و نقل ریلی در سال 94 از 33 به 36 میلیون تن افزایش یافت و انتظار می رود تا پایان سال جاری به 39 میلیون تن برسد. سهم حمل و نقل ریلی در بخش حمل و نقل کشور 32درصد است و 54 درصد از حمل و نقل مواد معدنی از جمله زغال سنگ، سنگ آهک، سنگ آهن و آهن آلات از طریق حمل و نقل ریلی صورت گرفت.

وی گفت: توافقاتی با شرکت فولاد مبارکه برای حمل تولیدات این شرکت از طریق خطوط ریلی صورت گرفته است.

محمدی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی علاوه بر ایمنی، در ایجاد زیرساخت توسعه کشورمی تواند آمایش سرزمین و توسعه امکانات کشور را فراهم کند و همچنین استفاده از این روش حمل، از لحاظ زیست محیطی نیز بسیار مورد قبول است. وی گفت: علیرغم افزایش قیمتی که در بخش خصوصی داشتیم سعی ما بر این است که قیمت ها را کنترل و از افزایش آن پیشگیری کنیم.

این مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در جهت توسعه حمل و نقل ریلی در بخش مواد معدنی توسعه راه آهن سنگان هفته پیش افتتاح شد.

به گفته وی، از جمله مشکلات حمل و نقل ریلی مواد معدنی مواردی همچون سرعت پایین حرکت واگن های باری و قطع جریان پیوسته بارگیری واگن از معادن است.

محمدی، پیشنهاداتی را جهت توسعه حمل و نقل ریلی مواد معدنی ارائه داد و گفت: ادامه حمایت دولت و مجلس از توسعه حمل و نقل ریلی، تامین مالی جهت ارتقای ظرفیت ریلی برای حمل مواد معدنی، استقرار نظام اپراتوری قطار و ایستگاه و تشکیل شرکت های حمل و نقل ریلی توسط معادن از جمله این موارد است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار