خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
یکشنبه، 1 اسفند 1395 - 16:28   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  قیمت آهن ,میلگرد 1395/12/01
  آمادگی دانیلی برای انتقال فناوری کاهش مصرف انرژی در تولید فولاد
  بازگشت فولاد به مدار صعودی
  کارخانه آهن اسفنجی فولاد شادگان در مسیر راه اندازی قرار گرفت
  تولید 15.4 میلیون تن شمش فولاد طی 10 ماهه امسال
  راه‌اندازی آزمایشی کوره پاتیلی مجتمع فولاد سبا
  رانندگان بومی تعیین‌کننده نرخ کرایه
  بزرگترین تولید کننده سنگ آهن دنیا به دنبال هدف 400 میلیون تنی
  سنگ آهن هفته موفقی را تجربه کرد
  بازار بیلت سی آی اس همچنان به دنبال افزایش قیمت ها
 
   اخبار ورزشی  
  استقلال به بلوغ تاکتیکی رسیده و قهرمان لیگ در نیم فصل دوم است
  اتمام حجت برانکو با مهدی طارمی و رامین رضاییان
  تصمیم جدید عالیشاه و نوراللهی برای ادامه لیگ
  توضیحات نصیرزاده درباره کسر امتیاز از پرسپولیس و تراکتور و محرومیت طارمی
  حرکت جالب دو ستاره پرسپولیس بازتاب جهانی پیدا کرد
  استقلال راهی امارات شد
  مشخص شدن علت اصلی محرومیت استقلال و تراکتورسازی از نقل و انتقالات
  کری سنگین ستاره پرسپولیس برای استقلالی ها
  پاسخ میناوند به تهدید استقلالی ها؛ مواظب باشند موقع خیار خوردن دست شان خون نیفتد!
  ستاره استقلالی در تعقیب پرسپولیس!
- اندازه متن: + -  کد خبر: 121430صفحه نخست » اکتشافات معدنیشنبه، 20 آذر 1395 - 16:36
نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادن
 نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادندنیای معدن - معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دستیابی به افق 1404 بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند هزینه کردن 15هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل ریلی است.
  

ابراهیم محمدی که در اولین روز از اجلاس معدن و صنایع معدنی، سخن می گفت، افزود: به منظور رسیدن به افق بخش1404 معدن و صنایع معدنی که تولید 55 میلیون تن فولاد است نیاز به 69 میلیارد تن کیلومتر خطوط ریلی داریم که مستلزم 15 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در کشور روشی ارزان، ایمن و انبوه در حمل و نقل مواد معدنی است افزود: امیدواریم همکاری میان ایمیدرو و فولادسازان و را ه آهن بتواند در اقتصاد کشور مفید واقع شود.

محمدی ادامه داد: میزان حمل و نقل ریلی در سال 94 از 33 به 36 میلیون تن افزایش یافت و انتظار می رود تا پایان سال جاری به 39 میلیون تن برسد. سهم حمل و نقل ریلی در بخش حمل و نقل کشور 32درصد است و 54 درصد از حمل و نقل مواد معدنی از جمله زغال سنگ، سنگ آهک، سنگ آهن و آهن آلات از طریق حمل و نقل ریلی صورت گرفت.

وی گفت: توافقاتی با شرکت فولاد مبارکه برای حمل تولیدات این شرکت از طریق خطوط ریلی صورت گرفته است.

محمدی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی علاوه بر ایمنی، در ایجاد زیرساخت توسعه کشورمی تواند آمایش سرزمین و توسعه امکانات کشور را فراهم کند و همچنین استفاده از این روش حمل، از لحاظ زیست محیطی نیز بسیار مورد قبول است. وی گفت: علیرغم افزایش قیمتی که در بخش خصوصی داشتیم سعی ما بر این است که قیمت ها را کنترل و از افزایش آن پیشگیری کنیم.

این مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در جهت توسعه حمل و نقل ریلی در بخش مواد معدنی توسعه راه آهن سنگان هفته پیش افتتاح شد.

به گفته وی، از جمله مشکلات حمل و نقل ریلی مواد معدنی مواردی همچون سرعت پایین حرکت واگن های باری و قطع جریان پیوسته بارگیری واگن از معادن است.

محمدی، پیشنهاداتی را جهت توسعه حمل و نقل ریلی مواد معدنی ارائه داد و گفت: ادامه حمایت دولت و مجلس از توسعه حمل و نقل ریلی، تامین مالی جهت ارتقای ظرفیت ریلی برای حمل مواد معدنی، استقرار نظام اپراتوری قطار و ایستگاه و تشکیل شرکت های حمل و نقل ریلی توسط معادن از جمله این موارد است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار