خانه    معدن    صنایع معدنی    یادداشت و مقالات    گزارش تصویری    بورس    اقتصادی    ورزشی    عمومی    سلامت    تماس    درباره ما  
دوشنبه، 4 اردیبهشت 1396 - 11:49   
  تازه ترین اخبار:  
   پربازدیدهای امروز  
  قیمت آهن ,میلگرد 1396/02/04
  توسعه‌های هدفمند فولاد مبارکه در فروردین ماه
  تداوم روند صعودی در بازار آهن
  رشد 23درصدی صادرات در سال95
 
   اخبار ورزشی  
  استقلال از پرسپولیس بازیکن نمی‌گیرد، حتی رامین رضاییان!
  ستاره بدشانس استقلال: چرا این فصل تموم نمی‌شه؟!
  فاجعه بزرگ در استقلال یعنی این چند قرارداد!
  درگیری سرخابی سابق باصاحب سوپرمارکت
  بختیاری‌زاده: استقلال در آسیا همیشه خوش درخشیده
  فاجعه بزرگ نقل و انتقالاتی در استقلال!
  پرچم ٢ ستاره آبى ها در طرح موزاییکى الاهلی
  باقری در نظر دارد در پایان این فصل از استقلال جدا شود
  افشاگری وحشتناک رضاییان علیه همبازیانش
  واکنش مربی استقلال به جذب اخراجی پرسپولیس
- اندازه متن: + -  کد خبر: 121430صفحه نخست » اکتشافات معدنیشنبه، 20 آذر 1395 - 16:36
نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادن
 نیاز 15 هزار میلیارد تومانی بخش ریلی حوزه معادندنیای معدن - معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دستیابی به افق 1404 بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند هزینه کردن 15هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل ریلی است.
  

ابراهیم محمدی که در اولین روز از اجلاس معدن و صنایع معدنی، سخن می گفت، افزود: به منظور رسیدن به افق بخش1404 معدن و صنایع معدنی که تولید 55 میلیون تن فولاد است نیاز به 69 میلیارد تن کیلومتر خطوط ریلی داریم که مستلزم 15 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی در کشور روشی ارزان، ایمن و انبوه در حمل و نقل مواد معدنی است افزود: امیدواریم همکاری میان ایمیدرو و فولادسازان و را ه آهن بتواند در اقتصاد کشور مفید واقع شود.

محمدی ادامه داد: میزان حمل و نقل ریلی در سال 94 از 33 به 36 میلیون تن افزایش یافت و انتظار می رود تا پایان سال جاری به 39 میلیون تن برسد. سهم حمل و نقل ریلی در بخش حمل و نقل کشور 32درصد است و 54 درصد از حمل و نقل مواد معدنی از جمله زغال سنگ، سنگ آهک، سنگ آهن و آهن آلات از طریق حمل و نقل ریلی صورت گرفت.

وی گفت: توافقاتی با شرکت فولاد مبارکه برای حمل تولیدات این شرکت از طریق خطوط ریلی صورت گرفته است.

محمدی تصریح کرد: حمل و نقل ریلی علاوه بر ایمنی، در ایجاد زیرساخت توسعه کشورمی تواند آمایش سرزمین و توسعه امکانات کشور را فراهم کند و همچنین استفاده از این روش حمل، از لحاظ زیست محیطی نیز بسیار مورد قبول است. وی گفت: علیرغم افزایش قیمتی که در بخش خصوصی داشتیم سعی ما بر این است که قیمت ها را کنترل و از افزایش آن پیشگیری کنیم.

این مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در جهت توسعه حمل و نقل ریلی در بخش مواد معدنی توسعه راه آهن سنگان هفته پیش افتتاح شد.

به گفته وی، از جمله مشکلات حمل و نقل ریلی مواد معدنی مواردی همچون سرعت پایین حرکت واگن های باری و قطع جریان پیوسته بارگیری واگن از معادن است.

محمدی، پیشنهاداتی را جهت توسعه حمل و نقل ریلی مواد معدنی ارائه داد و گفت: ادامه حمایت دولت و مجلس از توسعه حمل و نقل ریلی، تامین مالی جهت ارتقای ظرفیت ریلی برای حمل مواد معدنی، استقرار نظام اپراتوری قطار و ایستگاه و تشکیل شرکت های حمل و نقل ریلی توسط معادن از جمله این موارد است.

   
  

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© دنیای معدن 1388
info@donyayemadan.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار