121288

افخمی:بانک صنعت ومعدن در٨ ماه گذشته بیش از١٤هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

علی اشرف افخمی روز یکشنبه در بازدید از شهرک صنعتی بزرگ شیراز در جمع صنعتگران فارس با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای خروج از رکود و رونق واحدهای تولیدی و نیز ایجاد اشتغال در کشور گفت: اختصاص تسهیلات ، درقالب طرح رونق تولید به صنعتگران با همین هدف صورت می گیرد.
وی ادامه داد: در این مدت بیش از ٧٠٠ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ٦٠ واحد صنعتی در استان فارس پرداخت شد.
افخمی با اشاره به دیدگاه و انتقاد صنعتگران و فعالان صنعتی مبنی بر بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی برای بخش صنعت گفت: بنده نیز موافق نظر صنعتگران هستم اما باید به این نکته توجه داشت که قیمت تمام شده پول در کشور بالاست .
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در مهار تورم و کاهش سود تسهیلات بانکی گفت: در ابتدای فعالیت دولت ، تورم حدود ٤٤ درصد و میزان سود تسهیلات نیز حدود ٢٨درصد بود اما با تلاشهای انجام شده ، تورم تک رقمی و نرخ سود تسهیلات نیز به ١٨درصد و در برخی موارد نیزبا حمایت دولت به ١٦درصد رسید.
وی بیان کرد:جهت گیری نظام بانکی ، کاهش نرخ سود تسهیلات است وتلاش برای تحقق این موضوع دراین بانک تخصصی بیشتر است که امیدواریم محقق شود.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن و هیات همراه در این بازدیدها که از شرکت‌های بالان صنعت، شیرین صمغ ، زیبا طاق صنعت ،پارسین گستر جنوب، صنایع شیشه و پلاستیک دنیا و شرکت ب‌آ (ستاره یخی آسیا) صورت گرفت از نزدیک با روند پیشرفت و برخی مشکلات شرکت‌های یاد شده آشنا شدند.

دیدگاهتان را بنویسید