121252

حقوق معوقه بازنشستگان ذغال سنگ کرمان امروز پرداخت می شود

دنیای معدن - رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان با اشاره به جلسه پیگیری حقوق معوقه بازنشستگان صنعت فولاد با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق معوقه آبان ماه بازنشستگان ذغالسنگ کرمان امروز پرداخت می شود.

هوشنگ انکوتی امروز صبح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیروز جلسه ای با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خزانه کشور و همچنین جلسه ای در دفتر نوروزی مدیرعامل صندوق بازنشستگان صنعت فولاد ایران پیرامون بررسی مشکلات حقوق و درمان بازنشستگان کرمان در تهران برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در جلسه خزانه وضعیت عدم پرداخت حقوق بازنشستگان در ماه آبان پیگیری شد، گفت: در آن جلسه مقرر شد حقوق معوقه آبان ماه بازنشستگان ذغالسنگ کرمان از امروز قابل پرداخت شود.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان با بیان اینکه در جلسه ای که در دفتر مدیرعامل صندوق بازنشستگان صنعت فولاد ایران برگزار شد چگونگی تامین حقوق بازنشستگان در بودجه سال 96 بررسی شد افزود: در این جلسه مقرر شد نوروزی مدیرعامل صندوق، نیازهای خود را برای تامین حقوق بازنشستگان فولاد کشور و از جمله استان کرمان طی نامه ای کتبی به پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تقدیم کند تا از طریق تصویب احکام مورد نیاز در کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس این موضوع با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت ذغالسنگ تعداد زیادی معادن غیرفعال در استان کرمان دارد که با فعال کردن آنها می تواند بخش زیادی از مشکلات خود و بازنشستگانش را فراهم کند خاطر نشان کرد: در این جلسه در این مورد هم بحث و تبادل نظر شد و تاکید بر تعیین بازه زمانی مشخص برای فعال سازی معادن غیر فعال ذغالسنگ و استفاده از ظرفیت های تخصصی و نیروی انسانی منطقه از جمله بازنشستگان شود.

انکوتی با بیان اینکه در این جلسه بر بهبود وضعیت درمانی بازنشستگان صنعت فولاد کرمان تاکید شد گفت: متاسفانه صندوق بازنشستگان فولاد کشور بدهی خود با مراکز درمانی و داروخانه های استان کرمان را به روز نکرده و این مراکز از ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان خودداری می کنند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد نسبت به به روز کردن بدهی صندوق فولاد کشور در کرمان سریعا اقدام شود تصریح کرد: بازنشستگان ذغالسنگ کرمان که عمدتا با بیماری های ریوی ناشی از کار کردن در معادن روبرو هستند در حال حاضر با وضعیت درمانی بدی روبه رو هستند.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان با تقدیر از پیگیری های پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور و اظهارداشت: در این جلسه در رابطه با اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی و سیاحتی در کشور نیز مواردی مطرح شد که به دلیل کمبود اعتبارات صندوق به زمان های بعدی موکول شد.

دیدگاهتان را بنویسید