121197

بزرگترین معدن شهرستان میانه با کاهش قیمت جهانی مولیبدن تعطیل شد

دنیای معدن - فرماندار میانه با اشاره به اینکه شهرستان میانه در حوزه معدن یکی از غنی ترین شهرستان های معدنی استان است، گفت: بزرگ ترین معدن شهرستان میانه معدن مولیبدن بوده که تنها مشکل عدم فعالیت این معدن، پایین آمدن قیمت جهانی مولیبدن بوده است.

حمید شکری صبح امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه که در محل فولاد میانه برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرستان میانه در حوزه معدن یکی از غنی ترنی شهرستان های معدنی استان است اظهار داشت: بزرگ ترین معدن شهرستان میانه معدن مولیبدن است که بیش از 20 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است که تنها مشکل عدم فعالیت این معدن پایین آمدن قیمت جهانی مولیبدن بوده است.

فرماندار میانه با بیان اینکه در بخش صنعت حدود 15 جلسه با سرمایه گذاران شهرستان میانه برگزار شده است افزود: ما در این جلسات موفق به جذب 2 سرمایه گذار شده ایم که اهل شهرستان میانه هستند و الان درحال مذاکره با بانک صنعت و معدن برای دریافت وام هستند.

وی با اشاره به اینکه محور گردشگری پل دختر و کاروانسرای جمال آباد برای تعمیرات آن 1 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: به علت کمبود اعتبارات میراث فرهنگی شهرستان با توجه به تعداد آثار ثبتی، منتظر ورود بخش خصوصی در این محورها هستیم.

شکری با اشاره به پروژه سایت گردشگری دریاچه سد آیدوغموش گفت: 2 سرمایه گذار به دستگاه های اجرایی معرفی شده که در کمیته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوب و درحال تکمیل پرونده در استان است.

فرماندار میانه با تاکید بر اینکه محور تاریخی ترکمانچای در انتظار تأمین سرمایه گذار برای اجرای طرح آبدرمانی گودرق است خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در مرحله اخذ مجوزات لازم از ادارات کل استان است.

وی با اشاره مشکلات احداث سایت گردشگری سد شهریار ابراز داشت: عدم رغبت سرمایه گذاران به علت عدم آبگیری سد و مشخص نبودن تراز آب از مشکلات این سایت گردشگری است.

دیدگاهتان را بنویسید