121183

عملکرد فولاد خراسان در زمینه محیط زیست از استاندارد فراتر بوده است

دنیای معدن - مدیرعامل فولاد خراسان گفت: نمی توان هم صنعت و رشد منطقه و ایجاد اشتغال را خواست و هم از عوارض آن پرهیز کرد.

سیدحسین احمدی درباره تاثیرات و تبعات زیست محیطی این مجتمع صنعتی در شهرستان نیشابورگفت: این یک واقعیت است که هر صنعتی، آلایندگی های مخصوص به خود را دارد و نمی توان هم صنعت و رشد منطقه و ایجاد اشتغال را خواست و هم از عوارض آن پرهیز کرد.

وی گفت: در مورد فولاد خراسان یک نکته را باید به افکار عمومی منتقل کرد و آن این است که در فولاد خراسان، که مرتبا و بسیاری از اوقات به صورت سرزده مورد بازدید مسئولان و بازرسان محیط زیست قرار می گیرد، که بر اساس سیستم های هوشمند نصب شده، اطلاعات و مختصات را به این سازمان ارسال می نمایند و تا کنون عملکرد ما از استاندارد فراتر بوده است.

مدیرعامل فولاد خراسان افزود:فرایندهای مرتبط با کاهش آلایندگی و کنترل مخاطرات زیست محیطی به خوبی مدیریت می شود به طوری که در سال 1392 این مجتمع به عنوان «واحد نمونه کشور» از سوی سازمان محیط زیست کشور انتخاب شد.

احمدی خاطرنشان کرد: در مورد کنترل گازهای خروجی نه تنهااستانداردها را به طور کامل رعایت می کنیم، بلکه با نصب سیستم کنترل آنلاین آلاینده ها، اطلاعات مربوط به جنبه های زیست محیطی مان به طور مرتب از سوی سازمان محیط زیست رصد می شود.

وی توسعه فضای سبز در یک سال اخیر از 110 به 240 هکتار را از دستاوردها و اقدامات زیست محیطی این شرکت دانست و افزود: فولاد از جمله صنایعی است که آلایندگی آب و تولید پساب صنعتی ندارد و با چرخه بازیافت آب مصرفی و بازگرداندن آن به مدار تولید، حد اکثر استفاده را از آب موجود به عمل می آورد.

صنعت فولاد و مساله آب در دشت نیشابور

مدیرعامل فولاد خراسان در رابطه با بحران آب در دشت نیشابور و تاثیر وجود کارخانه فولاد بر این مساله گفت: متاسفانه در دشت نیشابور 900 حلقه چاه عمیق وجود دارد و برداشت بی رویه از منابع آبی زیرزمینی دشت نیشابور را با بحران مواجه ساخته است اما آن چه که به افکار عمومی در مورد مصرف آب در فولاد منتقل شده صحیح نیست.

احمدی تصریح کرد: از 900 حلقه چاه موجود در نیشابور، تنها 3 حلقه متعلق به فولاد است و در این مورد بزرگ نمایی شده است.

وی افزود: آن چه شایسته تحقیق و بررسی است این است که «مابه ازا»ی مصرف این آب در بخش صنعت و از جمله فولاد ایجاد چه میزان اشتغال است و راندمان سایر بخش ها از جمله بخش کشاورزی با توجه به سهم آن در تولید و اشتغال چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید