121179

تقویت ۱۷ پله ای شاخص کل بورس تهران/ فولادی ها و سنگ آهنی ها در کانون توجه خریداران

دنیای معدن - بازار سهام امروز شاهد تکاپوی معامله گران حرفه ای برای جمع آوری سهام فولادی ها و معدنی ها به ویژه در گروه سنگ آهنی بود، بازاری که زیر سایه معاملات کد به کد حقوقی های شاخص ساز کمی حجم معاملات را بالاتر از روزهای گذشته نشان می داد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 15 آذرماه 95 با افزایش 17 واحدی روی رقم 80 هزار و 81 واحد ایستاد.

شاخص کل هم وزن اما با افزایش 69 واحدی به عدد 16 هزار و 89 واحد رسید. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 176 واحدی به عدد 88 هزار و 898 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 80 واحدی به عدد 56 هزار و 825 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 350 واحدی عدد 170 هزار و 546 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرا بورس آی فکس با افزایش 3 واحدی عدد 841 واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 114 واحد، پالایش نفت اصفهان با 33 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 22 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه با 71 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 31 واحد و پتروشیمی خارک با 22 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در براورد این نماگر به دوش کشیدند.

امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 263 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 948 میلیون و 721 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 523 نوبت داد و ستد شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های لیزینگ خودروی غدیر، سرمایه گذاری ساختمان نوین، فولاد افزا سپاهان، گاز لوله از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های نفت سپاهان، اعتباری ملل، اوراق مشارکت میدکو، سیمان ایلام، سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، سیمان سپاهان و حق تقدم خرید سهام قند قزوین بازگشایی شدند.

امروز همچنین اندکی بیش از 28 میلیون حق تقدم استفاده نشده شرکت آهن و فولاد ارفع به مدت 10 روز کاری به منظور پذیره نویسی در فرابورس روی میز فروش گذاشته شد.

به گزارش فارس، امروز اندکی بیش از 195 میلیون سهم هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه به ارزش بیش از 38 میلیارد تومان به صورت بلوکی میان کدهای درون گروهی سهامداران عمده در بالاترین سقف نوسان قیمتی منتقل شد. 101 میلیون سهم پتروشیمی جم نیز امروز به ارزش بیش از 93.5 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی سهامداران عمده کد به کد شد.

99 میلیون سهم بانک سینا اما به ارزش کمتر از 11 میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان به کدهای درون گروهی کد به کد شد.

از نکات قابل تأمل بازار امروز معامله بیش از 84 میلیون برگه حق تقدم خرید سهام نورد و لوله اهواز به ارزش کمتر از 23 میلیارد تومان به قیمت هر برگه 3 ریال میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده بود.

امروز کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران نیز به ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان از سوی قرارگاه کد به کد شد.

همچنین 25 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد. 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب نیز به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان از سوی شرکت آذراب کد به کد شد.

در عین حال، در فولاد مبارکه اصفهان و معدنی و صنعتی گل گهر به ترتیب هر یک 5 میلیون سهم به ارزش 685 میلیون تومان و یک میلیارد و 125 میلیون تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد.

کمتر از 3 میلیون سهم بانک سامان نیز امروز به ارزش بیش از 200 میلیون تومان کد به کد شد.

براساس این گزارش، امروز معاملات درون گروهی در جریان بازار خرده فروشی سهام با هدف بازارگردانی سهام در نمادهایی همچون سرمایه گذاری سایپا با بیش از 26 میلیون سهم ادامه داشت.

براساس این گزارش، امروز بازار سهام زیر سایه معاملات کد به کد برخی حقوقی های شاخص ساز و همزمان با سبزپوش شدن دوباره قیمت کالاها در بازارهای جهانی شاهد اقبال خریداران سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی ها به ویژه شرکت های سنگ آهنی بود.

در این میان، اصلاح قیمت سهام در گروه خودرویی باعث شد تا قیمت ها در این گروه امروز در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) وارد مدار مثبت شود.

روند کلی بازار سهام در حالی با حجم های نه چندان قابل اتکا دنبال می شود که همچنان نگاه اغلب معامله گران حرفه ای و کوتاه مدت نگر به سمت شناسایی تک سهم ها در گروه هایی همچون دارویی ها، پتروشیمی ها، غذایی ها، گروه قندی ها و ساختمانی ها معطوف شدن است؛ بازاری که این روزها با تکیه بر الگوهای تکنیکالی در گام بر می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید