121013

بارگیری سنگ آهن در راه آهن شرق یک میلیون تن افزایش یافت

دنیای معدن - مدیرکل راه آهن شرق گفت: با بهره برداری از ایستگاه و نخستین خط فرعی بارگیری در معدن سنگان یک میلیون تن به ظرفیت بارگیری سنگ آهن در راه آهن شرق اضافه شد.

محمدابراهیم اقبالی اظهار داشت: معدن سنگان به دلیل ذخایر غنی سنگ آهن مورد توجه فراوان مسئولان و سیاستگذاران صنعت حمل و نقل است.

وی افزود: به دلیل حجم بالای سن آهن دپو شده در این معادن و محدودیت حمل جاده ای منافع اقتصاد ملی ایجاب می کند با ایجاد زیربناهای لازم از تمام ظرفیت های حمل و نقل ریلی جهت جابجایی این حجم بار استفاده شود.

مدیرکل راه آهن شرق بیان کرد: آمارها نشان دهنده این مطلب است که سهم شبکه ریلی از 10 درصد حمل بار در سال 92 به حدود 40 درصد در سال 95 رسیده است.

اقبالی گفت: خط فرعی بارگیری در ایستگاه سنگان به صورت مشترک با شرکت احیاء سپاهان به طول 360 متر و هزینه 300 میلیون تومان ساخته شده است.

وی با اشاره به قدمت12 ساله این اداره کل گفت: با وجود این سابقه کوتاه راه آهن شرق با تلاش و همت شبانه روزی کارکنان و برنامه ریزی های انجام شده توانسته است از مناطق ریلی باقدمت بسیار بیشتر در حمل بارسبقت بگیرد به گونه ای که در حال حاضر رتبه سوم بارگیری را در بین مناطق 19 گانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید