121011

تازه ترین پیش بینی موسسه یو بی اس از روند قیمت طلا/ اونس سال آینده به 1350 دلار می رسد

دنیای معدن -تازه ترین گزارش بانک یو بی اس سوییس نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2017 میلادی به بیش از 1350 دلار خواهد رسید.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، بانک یو بی اس سوییس ضمن اشاره به کاهش شدید و چشمگیر قیمت طلا در هفته های اخیر اعلام کرده است که کاهش قیمت فلزات گرانبها در هفته های اخیر تحت تاثیر عوامل مختلفی بوده ولی این روند طی سال آینده متوقف خواهد شد و قیمت انواع فلزات گرانبها از جمله طلا، نقره، پلاتین و پالادیوم افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش جونی توز تحلیلگر ارشد بانک یو بی اس تاکید کرد: ما بر اساس انتظاراتی که در بازارهای بین المللی وجود دارد به خصوص پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، پیش بینی می کنیم که اجرای محرک مالی از سوی دولت ترامپ موجب بهبود رشد اقتصادی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در کوتاه مدت، طلا احتمالا شکننده خواهد بود و تا قبل از نشست 14 دسامبر فدرال رزرو نیز قیمت طلا تحت فشار زیادی قرار خواهد داشت.

به نظر می رسد فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کند.

موسسه یو بی اس اعلام کرده است که در صورت افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، این احتمال هست که قیمت طلا تا 1150 دلار کاهش یابد.

موسسه یو بی اس افزود: این احتمال وجود دارد که قیمت طلا در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو شود. ولی همچنان پیش بینی می کنیم که قیمت طلا در سال 2017 میلادی به روند صعودی ادامه خواهد داد و میانگین قیمت هر اونس طلا به 1350 دلار خواهد رسید.

موسسه یو بی اس بر این باور است که علت اصلی افزایش احتمالی قیمت طلا در سال 2017 این است که نرخ بهره واقعی با کاهش روبرو خواهد شد چرا که اجرای سیاست های محرک مالی و اقتصادی ترامپ موجب افزایش نرخ تورم خواهد شد.

موسسه یو بی اس همچنین پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس نقره نیز سال آینده به 18.60 دلار خواهد رسید. البته به نظر می رسد اوضاع اقتصادی و سیاسی منطقه یورو و وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید