120875

تاکید دکتر زرگر پور استاندار اصفهان در مجمع نمایندگان استان :

ضرورت استفاده از مازوت در ذوب آهن اصفهان از نظر اقتصادی و زیست محیطی

دکتر زرگرپور استاندار اصفهان در مجمع نمایندگان استان ، که به میزبانی ذوب آهن برگزار شد ، گفت : استفاده ذوب آهن اصفهان از مازوت ،‌همانطور که بررسی های دقیق و کارشناسی سازمان محیط زیست نیز نشان داده است ، هیچ گونه آلایندگی ایجاد نمی کند چرا که مازوت در یک سیستم بسته در کوره بلند ذوب آهن استفاده می شود و اساساً نمی تواند ایجاد آلایندگی کند .

وی افزود : استانداری در خصوص استفاده از مازوت به ویژه در مورد نیروگاه ها بسیار حساس است و حتی با وجود امکان قطع شدن برق ، باز هم به دلیل اینکه سلامت مردم در خطر بود ، هرگز اجازه استفاده از مازوت به نیروگاه ها داده نشد .ضرورت استفاده از مازوت در ذوب آهن اصفهان از نظر اقتصادی و زیست محیطی

استاندار اصفهان تصریح کرد : ذوب آهن با استفاده از مازوت ، ماهانه 20 میلیارد تومان صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد داشت که با توجه به شرایط مالی این شرکت ،‌ می تواند برای ذوب آهن تا حدودی گره گشا باشد .

وی اظهار داشت :‌با توجه به ممنوعیت استفاده از مازوت توسط نیروگاهها ، مقادیر بسیاری مازوت موجود است که کاربردی برای آن وجود ندارد و ذوب آهن اصفهان می تواند بدون ایجاد آلایندگی از آن استفاده بهینه نماید .

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در مجمع نمایندگان استان ضمن تایید سخنان استاندار در خصوص استفاده ذوب آهن از مازوت گفت : با توجه به تایید سازمان حفاظت از محیط زیست ، استفاده ذوب آهن از مازوت هیچ گونه آلایندگی ایجاد نمی کند و این امر در افکار عمومی نیز با توجه به تایید سازمان مذکور پذیرفته شده است .

وی افزود : برخی جوسازی ها در این خصوص مانع شد که این شرکت زودتر از مازوت استفاده کند اما اکنون ،‌امید است با انجام این مهم ،‌ حل مشکلات مالی ذوب آهن اصفهان ، تسریع شود .

دیدگاهتان را بنویسید