120460

ظرفیت های معدنی تکاب برای تحقق اقتصاد مقاومتی به کارگرفته شود

دنیای معدن - معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی گفت: برای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرستان تکاب باید ظرفیت های معدنی این شهرستان به کار گرفته شود.

نادر صفرزاده شامگاه سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تکاب افزود: با توجه به محرومیت شهرستان تکاب این شهرستان به عنوان شهر هدف اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.
وی بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت های معدنی یکی از مهمترین محورهای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرستان تکاب است که باید از توان این ظرفیت ها استفاده شود.
صفرزاده اظهار کرد: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، توسعه شهرستان تکاب شتاب خواهد گرفت و برای این منظور بهره برداری از ظرفیت معادن طلا و سنگ ضروری است.
وی ادامه داد: هماهنگی دستگاه های اجرایی و گفتمان سازی، از ضروریت های اجرای سیاست ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان تکاب است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی افزود: در زمینه بهره برداری از ظرفیت های معدنی باید تعامل و الفتی بین معدن داران و مرتع کاران شهرستان تکاب ایجاد شود.
به گزارش ایرنا ، فرماندار تکاب نیز در این نشست گفت: برنامه ریزی های دستگاه های اجرایی شهرستان تکاب به منظور برنامه های اقتصاد مقاومتی به گونه ای است تا بتوان از حداکثر ظرفیت معادن این شهرستان بهره برداری شود.
ایرج ثقفی با بیان اینکه تلاش می کنیم موانع فراروی تولید و بهره برداری بهینه از معادن برطرف شود، اظهار کرد: با توجه به وجود 50 معدن بزرگ سنگ در شهرستان تکاب ساخت کارخانه های سنگبری و فرآوری محصولات معدنی از اساسی ترین نیازهای توسعه بخش صنعت و معدن در تکاب به شمار می رود.
وی بیان کرد: ایجاد اشتغال، بهبود اوضاع اقتصادی و توسعه عمرانی شهرستان تکاب از مهمترین اهداف فعالیت های معدنی در این شهرستان است و دستاوردها و نمودهای عینی فعالیت های معدنی باید برای مردم شهرستان تکاب قابل لمس باشد.
ثقفی گفت: نمود های عینی و بارز و لمس واقعی دستاوردهای فعالیت های معدنی توسط مردم بهترین پشتوانه برای تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی در شهرستان تکاب است.
مدیرعامل شرکت معادن و گسترش صنایع معدنی طلای زرشوران نیز در این نشست گفت: کارخانه طلای زرشوران بهترین بستر برای اجرای اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی در تکاب است.
محمدرضا احمدی افزود: با راه اندازی کارخانه طلای زرشوران بیش از 800 نفر به صورت مستقیم صاحب شغل شده اند و 4 برابر این میزان نیز اشتغال غیر مستقیم درشهرستان تکاب ایجاد شده است.
ی اظهار کرد: کارخانه طلای زرشوران با بالاترین سطح کیفیت زیست محیطی به نقطه قابل اتکا و ایمنی در تولید طلا در کشور دست یافته است.
شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران تکاب، آبان ماه سال 1393 با حضور معاون اول رئیس جمهور با سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
معدن طلای زرشوران در 45 کیلومتری شمال شرق شهرستان تکاب قرار گرفته و با ذخیره قطعی 5.27 میلیون تن کانسنگ طلا و بیش از 108 تن طلای خالص غنی ترین و بزرگترین معدن طلای خاورمیانه به شمار می رود.
داشتن دو معدن بزرگ طلا در مناطق زرشوران و آقدره، تکاب را به قطب تولید طلا در کشور تبدیل کرده است.
نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با محور نقش صنعت و معدن در توسعه شهرستان تکاب با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی و محلی در کارخانه طلای زرشوران تکاب برگزار شد.
شهرستان تکاب به عنوان شهر هدف و آزمون اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان غربی انتخاب شده است.
این شهرستان دارای 2 معدن و کارخانه بزرگ طلا و بیش از 50 معدن بزرگ سنگ های تزئینی و ساختمانی است.
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید