120459

کاهش ۱۰۵ واحدی شاخص بورس

با این وجود نگرانی خاصی در بازار مشاهده نمی شود و انتظار می رود بعد از اصلاح کوتاه مدت حرکت صعودی بازار از سر گرفته شود اما افزایش نسبی عرضه ها در جریان معاملات روز گذشته سبب شد از میان 437 نماد فعال در دو بازار معاملاتی بورس و فرابورس 244 نماد در قیمت های منفی، 172 نماد در قیمت های مثبت و 21 نماد بدون تغییر نسبت به روز قبل به کار خود خاتمه دهند. به این ترتیب در پایان معاملات روز گذشته درحالی که نمادهای «فملی، کچاد و فولاد» با افت 92، 62 و 39 واحدی بیشترین تاثیر منفی و در مقابل نمادهای «تاپیکو، پارسان و شپدیس» با رشد 106، 85 و 50 واحدی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند این متغیر کلیدی با افت 105 واحدی مواجه و در 79 هزارو 236 واحد به کار خود خاتمه داد. شاخص کل هم وزن نیز با رشد سه واحدی به 15 هزارو 906 واحد رسید. در همین حال ارزش روز بازار سهام شرکت های بورسی نیز به 331 هزار و 447 میلیارد تومان رسید. بنابر این گزارش در پایان معاملات یک میلیارد و 201 میلیون سهم وحق تقدم به ارزش 273 میلیارد تومان در 71 هزارو 681 دفعه میان سهامداران دادوستد شد که «ساربیل» با صف فروش 431 هزار سهمی بیشترین میزان عرضه و «شپدیس» با صف خرید 1/2 میلیونی بیشترین میزان تقاضا را از آن خود کردند همچنین «فاراک» با داد و ستد 57 میلیون سهم به ارزش 3/15 میلیارد تومان در صدر جدول بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار گرفت. افزون بر این روز گذشته شاهد بازگشایی نمادهای «قپیرا، قشکر و تاپیکو» بودیم. در مقابل نمادهای «چکاوه، قلرست و قثابت» متوقف شدند.
به نوشته جهان صنعت،در گروه بانک افزایش عرضه ها باعث شد نمادهای زیر مجموعه این گروه با افت نسبی مواجه شده و تنها «وخاور» عملکرد پر نوسانی داشته باشد. از مهم ترین اتفاقات پیرامون این صنعت می توان به بازگشایی نماد «وسینا» اشاره کرد. لازم به ذکر است این شرکت بعد از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود 175 ریالی با افت 12 درصدی بازگشایی شد.
روند معاملات نمادهای زیرمجموعه این گروه نسبت به سایر صنایع بازار متعادل تر بود، از سویی دیگر افزایش قیمت جهانی اوره باعث شد نمادهای «نشیراز، کرمانشا، خراسان، شپمچا، شپدیس و شپارس» با صف خرید مواجه شوند. اما مهم ترین رویداد این گروه بازگشایی نماد «تاپیکو» با رشد پنج درصدی بعد از توقف دو ماهه بود.

دیدگاهتان را بنویسید