120385

استخراج بیش از یک میلیون هزار تن زغال سنگ خام در طبس

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت: از مهم ترین اهداف این شرکت در سال جاری تحقق حدود 8 هزار و 900 متر پیشروی در حفریات زیرزمین، استخراج بیش از یک میلیون و 180 هزارتن زغال سنگ خام و تولید 490 هزارتن کنسانتره زغال سنگ می باشد.

رمضان کریتی ثانی در طبس در خصوص شرکت زغال سنگ پروده طبس، اظهار داشت: شرکت زغال سنگ در واقع نتیجه چهل سال فعالیت مدیریتی و اجرایی شرکت ملی فولاد ایران (نیسکو)، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران(ایمپاسکو) می باشد.

وی تصریح کرد: این شرکت در سال 1386 جهت بهره برداری از اولین و تنها معدن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال سنگ کشور، فعالیت خود را به منظور خودکفایی کشور در تأمین کنسانتره زغال سنگ کک شو، در محدوده پروده یک از منطقه معدنی پروده آغاز کرد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، گفت: این شرکت با هدف استخراج سالیانه 1.5 میلیون تن زغال سنگ خام با روش کار طولانی و تولید 750 هزارتن کنسانتره در بزرگترین کارخانه زغال شویی کشور که در جوار معدن احداث شده، آغاز به کار کرد.

وی یادآور شد: به مدد تجربه بلندمدت و با تکیه برتوان و تخصص نیروهای بومی توانسته است در حدود 9 سال فعالیت خود، علاوه بر اشتغال زایی مستقیم برای حدود یک هزار و 500 نفر به صورت امانی و پیمانی، 5 کارگاه لانگوال را با موفقیت استخراج و حدود 30 کیلومتر تونل و مسیرهای زیرزمینی را احداث کند.

کریتی ثانی عنوان داشت: شرکت زغال سنگ پروده طبس در ادامه روند روبه رشد فعالیت خود، شش ماهه ابتدایی سال جاری را با پیشبرد موفق اهداف و برنامه های تعیین شده پست سر گذاشته است.

وی بیان داشت: با عملیات استخراج کارگاه W2 حدود 850 هزارتن زغال سنگ خام از این کارگاه استخراج شد، تجهیزات مکانیزه استخراج به وزن حدود 3 هزارتن به سطح منتقل و از ابتدای شهریورماه عملیات ترمیم و نوسازی و آماده کردن تجهیزات برای شروع استخراج در کارگاه E0 آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر استخراج زغال سنگ از دو کارگاه نیمه مکانیزه در معدن مرکزی و یک کارگاه زون شرقی، با ذخیره مجموع حدود 350 هزارتن در حال انجام است.

کریتی ثانی در تشریح اهداف شرکت افزود: بر اساس برنامه، هدف شرکت زغال سنگ پروده طبس در سال جاری تحقق حدود 8 هزار و 900 متر پیشروی در حفریات زیرزمین، استخراج بیش از یک میلیون و 180 هزارتن زغال سنگ خام و تولید 490 هزارتن کنسانتره زغال سنگ می باشد.

وی اضافه کرد: در شش ماهه ابتدایی سال جاری، به ترتیب 3 هزار و 315 متر حفریات، 531 هزارتن تولید خام و 229 هزار تن تولید کنسانتره محقق شده است.

وی با توجه به مشکلات مختلف ناشی از کمبود نقدینگی و تحریم های اعمالی افزود: این شرکت با سرلوحه قراردادن منویات مقام معظم رهبری و راهبردهای دولت هر ساله با تمام توان و با تکیه بر تخصص و توانمندی نیروهای بومی برای تحقق اهداف و پیشبرد برنامه ها تلاش می کند.

این مسؤول در خصوص اقدامات انجام شده گفت: با توجه به اهمیت موضوع آب در منطقه کویری و خشک طبس، با انجام کار پژوهشی و عملیاتی موفق به کاهش مصرف آب کارخانه زغال شویی به میزان 33 درصد و کسب رتبه برتر پروژه بهره وری آب از سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران به عنوان تنها واحد معدنی منتخب از بین 37 شرکت مختلف شده است.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس، افزود: طراحی و احداث دو حوضچه بتونی با ظرفیت 10 هزار متر مکعب جهت برگشت آب به مدار مصرف کارخانه زغال شویی با هدف استفاده بهینه از آب با توجه به اهمیت موضوع آب انجام شد.

کریتی ثانی با اعلام اینکه این شرکت طرح های دیگری را نیز به منظور افزایش بهره وری و توسعه معدنی و صنعتی در دست اجرا دارد، خاطرنشان کرد: گزارش تفصیلی این برنامه ها به همراه سایر خدمات فرهنگی و اجتماعی شرکت در آینده نزدیک منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید