120253

افتتاح دومین کارخانه گندله سازی مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان

دنیای معدن - فرماندار سیرجان گفت: دومین کارخانه گندله سازی مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان به بهره برداری می رسد.

منصور مکی آبادی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح کارخانه گندله سازی مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر با ظرفیت سالانه 5 میلیون تن خبر داد.

وی افزود : این طرح بزرگ معدنی و صنعتی 24 آبان ماه جاری به دست معاون اول رئیس جمهور افتتاح می شود که بیش از 60 درصد احداث ، نصب و راه اندازی توسط مهندسان داخلی و جوانان متخصص انجام شده است.

مکی آبادی گفت : با راه اندازی این کارخانه کشور از واردات گندله سنگ آهن بی نیاز و سالانه بیش از 30 میلیون تن سنگ آهن و 20 میلیون تن گندله در گل گهر سیرجان تولید می شود.

وی از اشتغالزایی بیش از 500 نفر به طور مستقیم و 2 هزار نفر غیر مستقیم در کارخانه گندله شماره 2 خبر داد و بیان داشت: تاکنون 20 کارخانه و واحد صنعتی برای بیش از 7 هزار نفر در این منطقه اشتغال زایی داشته اند.

فرماندار سیرجان ابراز داشت: برای اتمام تا مرحله بهره برداری این کارخانه، 4 هزار و 400 میلیارد ریال و 103 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.

فرماندار سیرجان از افتتاح مجموعه ورزشی گل گهر هم با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

وی گفت : این مجموعه که دارای تمام سالن ها و امکانات ورزشی است به وسعت چهار هکتار به اتمام رسیده و بیش از 450 میلیارد ریال برای ساخت و اتمام آن از اعتبارات سنگ آهن گل گهر هزینه شده که نفع عمومی مردم در بخش سلامت و ورزش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید