119946

توافق برای عرضه سیمان در بورس کالا

دنیای معدن - طی سال های اخیر صنعت سیمان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است، اما اتفاقی که این روزها در حال رخ دادن است و می تواند تکانی به این بازار دهد، آغاز عرضه های سیمان از طریق بورس کالاست که این امر تقریبا نهایی شده است.

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان ضمن بیان مطلب فوق گفت: با پیگیری های متعدد انجمن سیمان و همکاری بورس کالای ایران، شاهد رفع موانع صادرات سیمان از بورس کالا هستیم به طوریکه پیش بینی می شود از زمستان سال جاری این طرح عملیاتی شود.

شیخان در رابطه با جزئیات عرضه سیمان در بورس کالا گفت: صادرات از اولویت های صنعت سیمان به شمار می رود و این صنعت برای بازگشت رونق، نیازمند حمایت از سوی دولت است؛ بر همین اساس در جلسات اخیر تصمیم گرفته شد برای بهتر شدن اوضاع این صنعت، صادرات سیمان به صورت هدفمند از بورس کالا کلید بخورد.

وی در ادامه افزود: تولید سیمان به طور کامل پاسخگوی نیاز داخلی کشور است، بنابراین بهتر است اهدافمان را به سمتی سوق دهیم که علاوه بر توسعه صادرات، تقاضا داخلی نیز افزایش یابد البته در صورتی این اهداف عملی خواهد شد که تمامی سازمان ذیربط همکاری های لازم را با ما انجام دهند.

شیخان در پاسخ به این پرسش که آیا مشکلات گمرکی صادرات سیمان از بورس حل شده است؟ گفت: بله، موانعی که برای صادرات از سمت گمرک وجود داشت، خوشبختانه با رایزنی و بررسی های اخیر برطرف شده به طوریکه قرار است گمرک فقط با با برگه معامله بورس کالا، اجازه خروج سیمان از کشور را دهد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای صادرات سیمان از طریق بورس کالا اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به حمایت های دولت به ویژه وزارت صنعت و راه و سازی از صنعت سیمان و همچنین مکانیسم بورس کالا، به نظر می رسد که توسعه صادرات از این بازار شفاف با استقبال ویژه دولت روبه رو شده و امیدواریم در آینده ای نه چندان دور فعالان صنعت سیمان بار دیگر طعم رونق را بچشند.

دیدگاهتان را بنویسید