119692

کیک روی شرکت کالسیمین تبدیل به کنسانتره می شود

دنیای معدن -مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: پروژه تولید کنسانتره روی از کیک های موجود در شرکت کالسیمین در دست اجراست و با بهره برداری از آن، صنایع معدنی روی مستقر در زنجان از آن منتفع می شوند.

سعد محمدی روز یکشنبه از بهره برداری 2 طرح این هلدینگ طی سال جاری خبر داد و یکی از این طرح ها را تولید کنسانتره روی از کیک های موجود در شرکت کالسیمین اعلام کرد.
وی افزود: پروژه تولید کنسانتره روی از کیک های موجود در کالسیمین، منجر به ایجاد استحکام بهتر در تولید روی می شود و می توان قسمتی از خوراک را از طریق کیک های موجود تامین کرد.
محمدی اظهار کرد: دیگر طرحی که امسال به بهره برداری می رسد، طرح تولید آهک هیدراته به شمار می آید که در زنجان مراحل خوبی را طی کرده است.
مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: تولید این ماده اولیه منجر به منتفع شدن شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: سایر کارخانه های تولیدی مستقر در زنجان هم از محصول تولیدی این واحد منتفع می شوند و نیاز به خرید آهک هیدراته از سایر استان ها را رفع می کند و تلاش می شود تا این2 طرح امسال راه اندازی شود.
محمدی ادامه داد: 2 هزار میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در 10 طرح جدید اختصاص داده شده و عمده سرمایه گذاری ها در طرح های جدید تایید شده اند امیدواریم طرح های جدید در سال 96 به انتها و بهره برداری برسند.
مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران به سرمایه گذاری های خارجی این مجموعه اشاره کرد و گفت: برای توسعه مجموعه و تامین خوراک مورد نیاز برای تولید، در خارج از کشور سرمایه گذاری شده است.
وی اضافه کرد: عملیات اکتشاف در معدن خارجی انجام شده است و عملیات اجرایی برای استخراج از آن هم به زودی عملیاتی خواهد شد.
محمدی ابراز کرد: از آنجا که میزان ظرفیت تولید مجموعه از میزان تولید فعلی بالاتر است برای تامین خوراک ناچار به اقدامات توسعه ای هستیم که سرمایه گذاری در معادن خارجی یکی از آنهاست.
شرکت کالسیمین در شهرستان ماهنشان و نزدیک معدن انگوران فعالیت می کند و از بزرگترین واحدهای تولید کننده سرب و روی در کشور به شمار می رود.
این شرکت انبوهی از کیک ها و زباله های معدنی دارد که می توان از آن برای تولید کنسانتره بهره برداری کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید