119469

نرخ جهانی طلا در انتظار تعیین تکلیف نرخ بهره و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

دنیای معدن -قیمت طلا در هفته‌های اخیر به علت بی‌ثباتی در مورد زمان‌بندی افزایش نرخ بهره و انتخابات آمریکا تغییرات قیمتی محدودی داشته است و امروز به 1265.25دلار رسید.

به نقل از رویترز، قیمت طلا با توجه به بی‌ثباتی در مورد زمان‌بندی افزایش نرخ بهره و انتظار تاجران برای انتشار آمار اقتصادی آمریکا تغییر زیادی نکرد.

به گفته تحلیلگران، نشانه‌های بهبود تقاضای فیزیکی در کشورهای آسیایی مصرف‌کننده طلا سبب شد، تا قیمت‌ها همچنان بالا نگاه بماند و هفته گذشته پس از 3 هفته کاهش، شاهد رشد 1.3 درصدی باشد.

هر اونس طلا با 1.21 دلار کاهش یافت و 1265.25 دلار در هر اونس فروخته شد.

جاناتان باتلر، تحلیلگر میتسوبیشی گفت: «در 3 هفته گذشته، نوسانات قیمتی محدود زیادی داشتیم... تقویت دلار، که عامل منفی برای طلا محسوب می‌شود، مسئول اصلی این وضعیت است. از طرف دیگر، تقاضای فیزیکی در آسیا نیز سبب از افزایش قیمت‌ها بوده است.»

وی افزود: «ما در ماه نوامبر نشست فدرال رزرو و انتخابات آمریکا را داریم که هر دو اتفاق‌ کلان بزرگی هستند... اما با پیروزی دموکرات‌ها و عدم تغییر در نرخ بهره در ماه نوامبر، حقیقتا چیزی برای طلا تغییر نمی‌کند.»

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان شاهد بزرگ‌ترین خروج ذخایر طلا برابر با 16.6 تن در روز جمعه از آوریل 2013 تاکنون بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید