119290

گام های بلند جنوب کرمان جهت جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی با احداث کارخانه مس

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی کارخانه مس کاوش فلز سبزواران با هدف تولید سالانه 3500 تن مس کاتد در شهرک صنعتی شماره 2 جیرفت خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: کلنگ احداث این کارخانه در هفته دولت امسال به زمین زده شد و اکنون پس از گذشت کمتر از 2 ماه، احداث کارخانه با روندی سریع و امیدبخش توسط سرمایه گذار طرح در حال اجراست و بنا به قول سرمایه گذار، این کارخانه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: کل سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح 628 میلیارد ریال می باشد که تاکنون مبلغ 50 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار هزینه شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اشتغال ایجادی مستقیم توسط این طرح 85 نفر می باشد تصریح کرد: مواد معدنی مورد نیاز این کارخانه توسط معدن مس کاوش فلز سبزواران تأمین خواهد شد که ذخیره قطعی این معدن 1 میلیون تن و ذخیره زمین شناسی آن بیش از 3 میلیون تن مس می باشد.
اسکندری نسب افزود: اکنون این معدن مس با سرمایه گذاری انجام شده 14.2 میلیارد ریال و نیروی کار 13 نفری فعال و در حال بهره برداری می باشد.
وی افزود: طی 3 سال گذشته از مجموع 6 مجوز، احداث 5 کارخانه فرآوری مس با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 202 .5 میلیون ریال در جنوب کرمان آغاز شده که 85 درصد سرمایه گذاری کل انجام شده در تاریخ جنوب کرمان در این حوزه را شامل می شود.
محمدرضا مقبلی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان همچنین گفت: افتتاح و بهره برداری از این کارخانجات با جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی منطقه، نقش تأثیرگذاری را از لحاظ ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی منطقه و معیشت مردم و ایجاد صنایع وابسته در منطقه ایفا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید