118929

عقب گرد ۳۱۷ واحدی شاخص کل بورس/ بازار متعادل در روز تسویه اعتباری

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 25 مهرماه 95 با کاهش 317 واحدی به رقم 77 هزار و 569 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با 39 واحد کاهش عدد 15 هزار و 87 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص سهام آزاد شناور اما با 535 واحد کاهش به عدد 86 هزار و 312 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 312 واحدی به رقم 54 هزار و 377 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 161 واحد کاهش به رقم 169 هزار و 53 واحد رسید. امروز همچنین شاخص کل فرابورس با افت 3 واحدی عدد 822 واحد را برای خود ثبت کرد.

طی معاملات امروز، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت سایپا با 59 واحد، سرمایه گذاری غدیر و پالایش نفت بندرعباس هریک به میزان 48 واحد، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در قبال، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت کشتیرانی ج.ا.ا با 19 واحد، کارت اعتباری ایران کیش با 6 واحد و فولاد آلیاژی ایران با 4 واحد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 262.5 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 74 هزار و 403 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت های فرآورده های تزریقی و دارویی ایران، اوراق مشارکت لیزینگ امی، گروه صنایع پمپ سازی ایران، نفت پارس، سرمایه گذاری کوه نور، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری تهران و شیشه همدان بازگشایی شد.

در عین حال امروز آگهی عرضه اولیه 100 میلیون سهم شرکت آسان پرداخت پرشین معادل 10 درصد از کل سهام این شرکت برای فردا دوشنبه از طریق بازار دوم بورس تهران منتشر شد.

به گزارش فارس، امروز کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان کد به کد شد. اندکی بیش از 11 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب نیز به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

براساس این گزارش، امروز حجم معاملات سهام در بازار حاکی از غلبه عرضه بر تقاضا بود، بازاری که با فرا رسیدن موعد تسویه اعتباری کارگزاری ها و در عین حال در پیش رو بودن عرضه اولیه فردا در کنار برگزاری مجامع عادی سالیانه برخی شرکتهای بزرگ در روزهای آینده ترجیح داد تا کمی دست به عصا گام بردارد. بازاری که امروز اگر چه با صف های فروش مواجه نبود اما انگیزه عرضه سهام در حالی حاکم فرما شد که اغلب حقوقی ها خریدار سهام در دامنه منفی قیمت ها بودند.

در گروه بانک ها نیز امروز مجوز بانک مرکزی برای برگزاری این مجمع در روز آینده در حالی منتشر شد که به نظر می رسد با توجه به ذخایر و ثبت های حسابداری که باید در این مجمع گرفته شود سهم بانک تجارت به کمتر از قیمت اسمی در بازار بازگشایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید