118700

یازدهمین همایش بین‌المللی مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات آبان ماه برگزار می شود

دنیای معدن -یازدهمین همایش بین‌المللی مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات با حضور مدیران صنایع ایران، کارشناسان و مشاوران نگهداری و تعمیرات و استادان برجستۀ این حوزه از سراسر جهان روزهای دوم و سوم آبان 1395 در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار می شود.

این همایش که به همت گروه پژوهشی صنعتی آریانا برگزار می‌شود، امسال برای نخستین‌بار در سه پانل نفت، برق و صنایع ریلی و ماشین‌آلات میزبان شرکت‌کنندگان خواهد بود و انتظار می‌رود که با استقبال گستردۀ مدیران کشور از صنایع مختلفی نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت برق و نیروگاهی، صنایع معدنی، خودروسازی، شرکت‌های ریلی، راه‌سازی و... روبرو شود.

به گفتۀ دبیر این همایش، «بهینه‏سازی و افزایش بهره‏وری در صنایع کشور از جمله چالش‏های کلیدی صنایع ایران در شرایط پساتحریم و فضای رقابتی اقتصاد ایران به‏شمار می‏رود. به همین دلیل استقبال از این همایش با گذشت 11 سال از آن همواره روبه افزایش بوده است.

*کارگاه‏های آموزشی، برگزاری پانل‏های تخصصی صنایع و ارائۀ تجارب

به گفتۀ دبیر اجرایی این همایش، افروز سلیمانی، «در این همایش استادان بین‏المللی مدیریت دارایی‏های فیزیکی و نگهداری و تعمیرات کارگاه‏های آموزشی در زمینه مسائل روز این رشته برای شرکت‏کنندگان سخنرانی خواهند کرد و مشاوران برجسته و استادان نگهداری و تعمیرات در ایران و جهان برای شرکت‌کنندگان تجربه‌های خود را در میان خواهند گذاشت.»

به گفته وی «همچنین در همایش یازدهم، با همکاری صنایع برق، ریلی، ماشین‌آلات و نفت و گاز و پتروشیمی، میزگردهای تخصصی در این زمینه‌ها نیز تشکیل می شود. این میزگردهای تخصصی با حضور چشمگیر مدیران و کارشناسان این صنایع برگزار و تجربه‌هایی از شرکت‌هایی ایرانی در قالب ارایۀ تجارب بیان خواهد شد».

به گزارش «دنیای معدن» در میزگرد ریلی و ماشین‌آلات دکتر نیما صفایی از شرکت Bombardier کانادا، دکتر حسین محمدیان از شرکت متروی تورنتو ( TTC )، دکتر سعید محمدزاده معاون وزارت راه، مسکن و شهرسازی، دکتر رضا شریفیان از شرکت هپکو و محمدجعفر صادقی‌پناه حضور خواهند داشت و علاوه بر سخنرانی‌های استادان بین‌المللی، شرکت‌های ایرانی نیز در قالب ارایۀ تجربه، درس‌آموخته‌های خود را برای شرکت‌کنندگان تشریح خواهند کرد.

در میزگرد برق، دکتر محمود فتوحی استاد دانشکدۀ برق دانشگاه صنعتی شریف و رئیس این دانشگاه به همراه مهندس علی سعیدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و مهندس احمد مشایخی، معاون بهره‌برداری شرکت آرین ماهتاب گستر و مهندس ابراهیم فراهانی از پژوهشگاه نیرو حضور خواهند یافت.

در میزگرد صنعت نفت نیز که با حضور دکتر مهدی بهزاد از دانشگاه صنعتی شریف، مهندس علیرضا اصل‏عربی، مدیرکل راهبردی نظام نگهداری و تعمیرات صنعت نفت، علی منیری از شرکت Aker Solutions نروژ، خانم نفیسه رشادی از شرکت Petrosafe نروژ تشکیل خواهد شد، تجاربی از پیاده‏سازی، تدوین اسناد بالادستی و نظام‌نامۀ مدیریت دارایی‏های فیزیکی در صنعت نفت ارایه می‌شود.

به گفتۀ دبیر اجرایی همایش «همچون هرسال از مجموع تجربه‏های صنعتی که در قالب مقالات به دبیرخانه همایش فرستاده شده بودند، 20 تجربۀ‏ صنعتی برگزیده پس از تأیید علمی و پذیرش از سوی کمیتۀ علمی همایش، در همایش ارائه خواهند شد. محورهای تجارب که برپایۀ استاندارد «انجمن مدیریت دارایی‏ها» ( Institute of Asset Management ) تدوین شده است، در زمینه‏های استراتژی‏های مدیریت دارایی‏ها، ارزیابی سیستم‏های مدیریت دارایی‏ها، نقش منابع انسانی، مدیریت انبار و قطعۀ یدکی، روش‏های تحلیل بهبود قابلیت‏اطمینان، سیستم‏های پشتیبانی، پایش و شاخص‏های کلیدی عملکرد و مواردی از این دست بوده است».

*برگزاری نمایشگاه تخصصی نگهداری و تعمیرات

در همایش امسال، همچنین دومین نمایشگاه تخصصی نگهداری و تعمیرات نیز با همراهی شرکت‏های فعال در صنعت نگهداشت در حاشیۀ همایش برگزار خواهد شد.

به گفتۀ نرگس نصراله‌زاده، مدیر روابط عمومی، «امسال این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی صنایع و شرکت‏ها روبه‏رو شده و 20 شرکت تخصصی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت».

*جایزۀ ملی مدیریت دارایی‏های فیزیکی

به گفتۀ امیر ملک‏نیازی، دبیر علمی جایزۀ مدیریت دارایی‏های فیزیکی، «در همایش امسال، برای دومین بار جایزۀ ملی مدیریت دارایی‏های فیزیکی در بخش‏های نیرو، صنعت و نفت و گاز و پتروشیمی به شرکت‏های فعال در این حوزه اهدا می‌شود و همچنین حامیان و مدیران برتر مدیریت دارایی‏های فیزیکی نیز در این حوزه¬ها معرفی خواهند شد و به شرکت‏های فعال و پیشرو نیز تقدیرنامه‏هایی اهدا می‌شود.»

به گفتۀ وی «جایزۀ ملی مدیریت دارایی‏های فیزیکی برپایۀ مدل تعالی هرم آپتایم که در کتابی به همین نام از سوی جان دیکسون کمبل و جیمز پیکنل معرفی شده است، ارزیابی و اهدا می‏شود و جیمز پیکنل نویسندۀ ویرایش سوم کتاب آپتایم نیز ناظر عالی اعطای این جایزه در ایران است».

جیمز پیکنل در آیین پایانی دهمین همایش مدیران فنی و نگهداری و تعمیرات به صورت ویدیوکنفرانس برای شرکت‏کنندگان سخنرانی می‌کند و سپس به پرسش‏های شرکت‌کنندگان پاسخ می‌گوید. سال گذشته در بخش نیرو شرکت مدیریت تولید برق قم، در بخش صنعت شرکت همراه اول و در بخش نفت و گاز و پتروشیمی شرکت پلیمر آریاساسول تندیس شرکت‏های برتر را دریافت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید