118534

چک،‌ خواهان همکاری با ایران در بخش ماشین آلات معدنی شد

دنیای معدن -جمهوری چک خواهان همکاری با ایران در بخش ماشین آلات معدنی در معادن روباز و زیرزمینی شد.

هیاتی از وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک به همراه سفیر این کشور در تهران در ملاقات با رییس هیات عامل ایمیدرو،‌ از آمادگی این کشور برای تامین ماشین آلات معدنی ایران خبر دادند.

معاون وزیر صنعت و تجارت چک در آغاز با ابراز خرسندی از گزارش ها و پیش بینی های مراکز معتبر جهانی درباره رشد اقتصادی و برنامه های توسعه ای ایران گفت: اکنون به دنبال به نتیجه رساندن مذاکرات انجام شده هستیم و با توجه به حضور مدیران بخش معدن دولت چک در این جلسه، آماده همکاری در بخش معدن به ویژه ماشین آلات حفاری و اکتشافی هستیم.
ادوارد موریچکی با اشاره به نشست ژانویه سال گذشته گروهی از مدیران شرکت های چک با ایمیدرو اظهار داشت: هفته آتی نیز به مناسبت نمایشگاه صنعت در تهران، هیات هایی از اتاق بازرگانی ایران و چک دیدارهایی خواهند داشت تا زمینه توسعه روابط در حوزه های مختلف از جمله معدن فراهم آید.
وی همچنین گفت که ماه دسامبر جاری (آذر- دی)،‌ کمیسیون مشترک ایران و چک در شهر پراک برگزار می شود.
مهدی کرباسیان در این دیدار با اشاره به نیاز ایران به نوسازی تجهیزات معدنی پیشنهاد داد که کارگروهی مشترک از دو طرف،‌ برای بررسی نحوه همکاری ها در بخش ماشین آلات معدنی تشکیل شود.
وی افزود: با توجه به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و چک در ماه دسامبر جاری، این کارگروه می تواند پیشنهادهای مشخص خود را به کمیسیون مشترک ارایه کند.
وی تاکید کرد: باید نحوه تامین تجهیزات با مسائلی همچون قیمت، کیفیت، نوع تامین مالی، بیمه ای، اعتباری و ... مشخص شود تا در کمیسیون مشترک به نتیجه مورد نظر دست یابیم.
معاون وزیر صنعت چک نیز با استقبال از پیشنهاد ارایه شده گفت: جمع بندی نظرات برای کمیسیون مشترک دو کشور،‌ گامی موثر در شکل گیری و توسعه همکاری ها است.
وی یاداور شد: طی جلسه ای که طرف های چک با بانک مرکزی ایران داشتند زمینه همکاری ها در بخش بانکی و مالی هم مساعد شده است. مارتین ولاستنیک رییس بخش سیاست های معدنی چک نیز اظهار داشت: تولید ماشین آلات معادن روباز و به ویژه عمیق از جمله موارد تخصصی ما است.
سواتو پلک سفیر جمهوری چک در این نشست، ایجاد کارگروه مشترک را راهکاری عملی برای به نتیجه رساندن همکاری های معدنی ایران و چک دانست.

دیدگاهتان را بنویسید