118400

ادامه اعتراض کارگران آلومینیوم المهدی به حذف مزایای شغلی

دنیای معدن -کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی از دو روز پیش (شنبه یازدهم مهرماه) تاکنون بابت حذف شدن برخی حقوق و مزایای مزدی خود در اعتراض صنفی به سر می برند.

منابع خبری در استان هرمزگان با اعلام این مطلب به ایلنا گفتند: دلیل اصلی نارضایتی کارگران آلومینیوم المهدی بندر عباس حذف برخی موارد مزدی همانند حق ایاب وذهاب و مزایای اضافه کاری های تشویقی کارگران در شش ماه گذشته است.

کارگران در تشریح جزئیات مطالبات خود گفتند؛از ابتدای سال جاری کارفرما ضمن حذف حدود 120 هزار تومان از حق ایاب وذهاب ، مبلغ از 300 هزار تا یک میلیون تومان نیز که به عنوان مزایای اضافه کاری تشویقی برای ترمیم حقوق ماهانه در نظر گرفته شده بود را یکجا حذف کرده است.

در عین حال به گفتهٔ این کارگران وضعیت بیمه تکمیلی حدود 1800 کارگر این کارخانه از ابتدای سال مشخص نیست و در همین مدت حدود 600 کارگر خدماتی نیز فاقد قرار داد کار هستند.

کارگران این کارخانه صنعتی با بیان اینکه بی توجه ای کارفرما به مطالبات حذف باعث شده است تا آنها روز یکشنبه (11 مهر ماه)دست به تجمع صنفی در محوطه کارخانه بزنند، افزودند: در روز تجمع کارفرما وعده داد مزایای حذف شده کارگران را تا روز سه شنبه (13 مهر ماه) به آنا ن باز گرداند اما چون اعتمادی به وعده های داده شده ندارند ترجیح داند که تا محقق شدن وعده های داده شده به اعتراض صنفی خود ادامه دادند.

طبق اظهارات کارگران کارخانه آلمینیوم المهدی از آنجا که در حال حاضر وضعیت تولید در این واحد تولیدی مناسب در نتیجه از کارفرمای خود توقع دارند تا تاهرچه سریعتر به وعده هایی خود در خصوص بازگرداندن مطالبات قطع شده اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید