118319

120 هزار تن کانسنگ از معدن طلای خمین استخراج شد

دنیای معدن - 120 هزار تن کانسنگ از معدن طلای این شهرستان در نیمه نخست امسال برداشت شد.

محمد رضا سلیمانی افزود: این میزان ماده گران بهای معدنی از 600 هزار تن باطله برداری به دست آمده است.
سلیمانی بیان کرد: استخراج کانسنگ از دی ماه سال گذشته، بعد از یک دوره توقف یک ساله در این شهرستان از سر گرفته شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین گفت: با فراهم شدن شرایط استخراج پیش بینی می شود تا پایان امسال، 220 هزار تن کانسنگ از معدن طلای شهرستان خمین استخراج شود.
وی ادامه داد: هم اینک فرآوری مواد معدنی در معدن طلای شهرستان خمین به روش سنتی انجام می شود و اجرای این روش بیشتر برای عیار پایین کاربرد دارد.
سلیمانی افزود: به منظور توسعه، تکمیل و راه اندازی کارخانه پیشرفته معدن طلای این شهرستان، به 12 میلیون یورو تسهیلات ارزی نیاز است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین بیان کرد: استخراج ماده خام معدنی از معدن طلای این شهرستان، در سال گذشته 90 هزار تن بوده است.
به گزارش ایرنا، سلیمانی افزود: در صورت تامین تسهیلات لازم، عملیات اجرایی راه اندازی کارخانه فرآوری طلا با عیار بالاتر به روش هیپ لیجینگ (روش استخراج از محلول باردار لیچ شده که حاوی فلزباشد) آغاز می شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خمین گفت: با بهره برداری از ظرفیت های جدید کارخانه فرآوری معدنی در معدن طلای خمین، ظرفیت اشتغال این معدن تا 50 فرصت شغلی مستقیم قابل افزایش است.
سلیمانی ادامه داد: معدن طلای خمین، نخستین معدن گران بهای استان مرکزی است که کار اکتشاف آن از سال 1390 آغاز و بهره برداری از آن، با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال آغاز شد.
وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی استخراج این معدن، سالانه 90 هزار تن است و تلاش می شود با پروانه های اکتشاف جدید، این ظرفیت تا سه برابر افزایش یابد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خمین ادامه داد: استخراج طلا در معدن طلای شهرستان خمین با خلوص عیار 36 و سه صدم گرم در تن است و هم اینک 160 نفر به طور مستقیم در فعالیت های استخراجی این معدن اشتغال به کار دارند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 110 هزار نفر جمعیت است که نرخ بیکاری در آن به حدود 14 درصد می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید