118074

ذوب آهن با روحیه ایثار و شهادت و اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت

در ایام هفته دفاع مقدس ، آیین تجلیل از فرزندان شاهد شاغل در ذوب آهن اصفهان با حضور احمد صادقی مدیرعامل شرکت ، امیرسرتیپ خلبان باقری فرمانده پایگاه چهارم رزمی و پشتیبانی هوا نیروز اصفهان ، حسین سیستانی معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ، داریوش وکیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان ، ابراهیم یزدی مشاور استاندار در امور ایثارگران ، محسن سجاد فرماندار شهرستان لنجان، محمد علی عباسی معاون منابع انسانی و امور اجتماعی و تنی چند از دیگر مسئولین شرکت چهارم مهرماه در تالار کوثر برگزار گردید .
احمد صادقی در این آیین طی سخنانی ضمن عرض تبریک هفته دفاع مقدس ، گفت : دوران دفاع مقدس به قبل از انقلاب و جانفشانی های آن زمان باز می گردد . شایسته است از شهیدان والا مقام آن روزهای سخت که امروز هرچه داریم ثمره خون آنهاست ، یاد کنیم. انشاا... همه لایق باشیم و قدر این عزیزان را با عملیاتی نمودن مسولیت های سنگینی که بر دوش ما نهاده شده است ، بدانیم.

روزهای سخت دیروز ، زمان حال را ترسیم نموده است

وی افزود : در دوران انقلاب سختی های بسیار زیادی بر مردم تحمیل شد . دانشجویان ، اجازه بازدید از کارخانه هایی که با سرمایه کشور و همت نیروهای داخلی ساخته می شد را نداشتند و یا بازدید عمومی و بسیار کوتاه و بدون بررسی تخصصی انجام می گرفت . نباید آن دوران و خون شهیدان هیچگاه فراموش شود زیرا روزهای سخت دیروز ، زمان حال را ترسیم نموده است.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد : جنگ هنوز تمام نشده است ، تا پیروزی کامل اسلام و ایجاد حق و عدالت در جهان ، این جنگ همچنان ادامه دارد مگر اینکه ما تسلیم شویم و از آنچه که برای دفاع از آن از جنگیدیم ، بگذریم که بعید است در دل انسان هایی که روزی حماسه ساز انقلاب بودند ، حتی چنین تصوری ایجاد شود. دستاوردهای آن دوران بسیار ارزشمند است و نمی توان به هیچ عنوان از آن ثروت گرانبها گذشت و برای حفظ آن تا پیروزی کامل باید جنگید.

صادقی ادامه داد : مدتی با جنگ فیزیکی و حمله عراق و دسیسه های متعدد دیگر روبه رو بودیم ، سپس جنگ با پیروزی تمام شد اما خاتمه نیافت و همچنان نیز تا به امروز جنگ فیزیکی ادامه دارد ، نمونه آن شهدای مدافع حرم هستند . این رشادت ها ، غیرت ایرانیان را نشان می دهد که اجازه نمی دهند جنگ ، به مرز کشور کشیده شود و خارج از مرزهای کشور جنگ ادامه دارد. برای دفاع همیشه باید با امکانات کامل آماده باشیم.

انقلاب اسلامی در دل مردم ریشه زده است و نسل امروز نیز راه پدران و ماردان خویش را ادامه می دهند

وی از جبهه اقتصاد به عنوان بزرگترین جبهه جنگ نام برد و خاطر نشان کرد : آمریکا تلاش بسیاری کرد که این انقلاب و جهان همراه آن را با روش های متعدد مانند قیمت نفت ، تحریم های ظالمانه و ... نابود کند تا مردم بر اثر فشار یا تجمع در خیابان ها نظام را با مشکل مواجه سازند ، اما موفق نشدند. جبهه فرهنگ را در پیش گرفت تا نسل آینده نابود شود و در کنار ماهواره ها فرهنگ مبتذل را در کشور ترویج نماید و از این طریق ریشه این انقلاب را نابود کند اما نتوانست. زوار حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس ، به عنوان یک نمونه خود ، مبین اعتقادات دینی و مذهبی مردم و جوانان این مرز بوم است. انقلاب اسلامی در دل مردم ریشه زده است و نسل امروز نیز راه پدران و ماردان خویش را ادامه می دهند.

مدیرعامل شرکت اظهار کرد : دشمن در ادامه مبحث انرژی هسته ای وهشت سال تحریم ظالمانه را در پیش گرفت ، موضوعی که در دنیا رخ نداده است . اما با درایت و اندیشه مقام معظم رهبری در برابر این دسیسه نیز به خوبی مقاومت شد ونظام اسلامی سربلند بیرون آمد .

صادقی با اشاره به اینکه هم اکنون استکبار جهانی ، جنگ اقتصادی علیه کشور ما به راه انداخته است ، گفت : در این راستا ذوب آهن نیز با مشکلاتی نظیر فروش محصول و تامین نقدینگی رو به رو شده است. خوشبختانه با تلاش های همکاران و خانواده بزرگ شرکت ، حرکت رو به پیشرفتی را در مجموعه ایجاد نمودیم تا بتوانیم وظیفه خود را نسبت به همکاران خود انجام دهیم . عدالت باید اجرا شود و حقوق پرسنل نیز پرداخت شود اما این موارد با وجود اینکه در حال جنگ اقتصادی هستیم ، صورت می گیرد . همچنان که در جبهه های جنگ پیروز شدیم ، امروز نیز باید در جبهه اقتصاد با سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی برای پیشرفت مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد : تلاش کارکنان سختکوش ذوب آهن سبب شد زیان شرکت به صفر برسد و روند مثبت را در پیش بگیرد به طوری که بیلان شش ماهه ذوب آهن امسال علی رغم هزینه های بالای مالی به سود دهی رسیده است. این مدت که در بحران شدید بودیم ، نتوانستیم آنچه را که باید نسبت به کارکنان انجام دهیم اما خوشبختانه توان ذوب اهن در حال افزایش است و با شادابی و همتی که در بدنه ذوب آهن ایجاد شده است فعالیت ها تسریع خواهد شد.

صادقی ذوب آهن اصفهان را برندی صنعتی و نام آشنا برای ایران عنوان نمود و گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته ، و حمایت دولت و تلاش و کوشش شما و سایر عزیزان چالش های شرکت و در درجه اول پرداخت بدهی های بانکی انجام گیرد و پس از آن بدهی 6 هزار میلیارد تومانی که خارج از توان و پتانسیل موجود شرکت است برطرف شود . امیدوارم بر این اساس از محل سود در مرحله اول ذوب آهن را آباد و سپس به عدالت اجتماعی و کرامت انسانی بپردازیم که بزرگترین ارزش ها و علت وجود ما در این دنیا است .

در ابتدای این آیین نیز موسی سلیمانی سرپرست امور شهدا ، جانبازان و ایثارگران شرکت ضمن تبریک هفته دفاع و خیر مقدم به حاضرین در این آیین ، توضیحات مبسوطی را در خصوص رشادت های دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بیان نمود. شایان ذکر است این آیین با برنامه های فرهنگی و اجرای مسابقه همراه بود .

دیدگاهتان را بنویسید