118073

ذوب آهن ، یکی از پایگاه های اقتصاد مقاومتی کشور است

همزمان با پنجمین روز از گرامی داشت هفته دفاع مقدس و به منظور یادآوری فداکاری های رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، صبحگاه باشکوه مشترک نظامی همچون سالهای گذشته با حضور جمعی از مسئولین سیاسی و نظامی استان اصفهان و شهرستان لنجان ، نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در منطقه ،‌ مدیران ، مسؤلین ،بسیجیان ، کارکنان و مجاهدان جبهه اول صنعت کشور"ذوب آهن "و تعدادی از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران به همت ستاد برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس و با محوریت حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان در مقابل ساختمان توحید ذوب آهن اصفهان برگزار شد . در ابتدای این آیین پس از قرائت قرآن ،مسئولین ارشد حاضر ضمن ادای احترام در مقابل تمثال مبارک ۲۸۶شهید دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان ، از یگانهای نظامی و یگانها و گروهانهای نمونه بسیج ذوب آهن حاضر در جایگاه سان دیدند و برنامه های صبحگاه آغاز شد.

ذوب آهن ، یکی از پایگاه های اقتصاد مقاومتی کشور است

در این آئین باشکوه و افتخار آفرین سردار محمد کرمی فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اصفهان و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس طی سخنانی با ستودن فداکاری های رزمندگان اسلام به مرور توطئه های دشمن و استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب پرداخت و گفت : توطئه های دشمن در نقاط مرزی و توطئه آمریکا در طبس به شکست انجامید و سرانجام جنگ تحمیلی در 31 شهریور ماه 1359 شروع شد ولی به دستور حضرت امام خمینی (ره ) ملت ایران سیلی محکمی به صدام زد و ماشین جنگی او را شکست داد . رزمندگان ما با توکل به خدا و تبعیت از رهبری و نثار خون خود ، عملیات های منختلف نظامی را با کمترین امکانات با پیروزی همراه کردند .

وی با بیان اینکه دشمن با تمام امکانات در برابر رزمندگان اسلام ناتوان بود ،‌ افزود : دشمن در مراحل بعدی در فکر راه اندازی جنگ نرم افتاد و امروز جهاد کبیرمطرح است .منظور رهبری از جهاد کبیر نیز مقابله با توطئه های دشمن در ابعاد و طرح های مختلف نظامی، فرهنگی و اقتصادی است .

فرمانده مجتمع دانشگاهی امیرالمومنین (ع) تصریح کرد : جنگ های فعلی در سوریه و عراق و دیگر کشور های اسلامی با طراحی آمریکا و صهیونیست ها و به دست داعش و دیگر گروه های تکفیری ایجاد شده است و آنها تنها به فکر منافع خود هستند. همکاری های مشورتی ایران در سوریه وعراق نیز به عنوان یک جهاد و سیاست تدافعی و مقاومتی برای حفظ مرزهای جهان اسلام و حفظ اتحاد شیعه و سنی در برابر استکبار جهانی است .

وی با ذکر یاد شهدای مدافع حرم و خصوصاً سردار شهید حسین همدانی در سوریه و یاد شهدای منطقه لنجان خصوصاً سرداران شهید شاهمرادی و شهید قجه ای از فداکاری ها و رشادت های آنها سخن گفت و یادآور شد : همه ما در ابعاد نظامی و غیر نظامی باید به فکر موفقیت باشیم و در ذوب آهن نیز مهندسین و کارکنان باید با ابتکار به فکر تولید بیشتر و رونق اقتصادی بیشتر باشند و با تولید محصولات جدید و با ارزش خلاقیت خود را نشان داده و در این پایگاه اقتصاد مقاومتی ، با جهان رقابت کنند. ما باید در تمامی عرصه ها خود را در محضر الهی ببینیم و در این صورت تمام کارهای ما جهاد در راه خدا محسوب خواهد شد .

فرهنگ مقاومت در برابر استکبار باید به نسل های بعد منتقل شود

مهندس علمداری مشاور فرهنگی و اجتماعی مدیر عامل ذوب آهن نیز در این صبحگاه مشترک نظامی طی سخنان کوتاهی با اشاره به توطئه های مختلف استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی یادآور شد : مردم قهرمان ایران اعم از زنان و مردان مجاهد با نهایت آمادگی و رشادت در مقابل دشمنان ایستادند و به دشمن غافل ثابت نمودند که آنان تا ظهور امام زمان عصر(عج) در مقابل ظلم ایستادگی کرده و با تک تک سلول های خود از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع خواهند نمود .

وی برگزاری مراسم بزرگداشت دفاع مقدس و برگزاری صبحگاه های مشترک نظامی را ، نشان از بیعت و پیمان مجدد مردم کشور مان برای اطاعت از رهبری معظم انقلاب و مبارزه با دشمنان در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و نظامی دانست و افزود : همه می دانیم که امروز نیز عاشورا است و جنگ با دشمن در عراق ، سوریه ، یمن و دیگر کشور ها برای دفاع از اسلام و قرآن است و مادران این سرزمین در همان بدو تولد فرزندان خود ، همراه با خواندن اذان در گوش آنها پرچم مبارزه و جهاد در راه اسلام را نیز به دست آنان می دهند .

مهندس علمداری بر ضرورت آمادگی نسل های آینده جهت مبارزه با استکبار تاکید کرد و گفت : فرزندان ما باید برای مبارزه دائمی با دشمنان اسلام و فرهنگ ایثار و شهادت آماده باشند چرا که تا انقلاب باقی است ،دسیسه های دشمن هست و مبارزه با دشمن در سنگرهای گوناگون ادامه خواهد داشت.

همچنین در مراسم مذکورسرهنگ صفر پور فرمانده سپاه ناحیه لنجان از مسئولین ذوب آهن به جهت برگزاری صبحگاه مشترک نظامی و فراهم آوردن امکانات مختلف آن قدردانی نمود و گفت : فلسفه نکوداشت هفته دفاع مقدس ،‌ تجلیل از مجاهدت های شهدا ، رزمندگان و تمامی ایثارگران دوران دفاع مقدس و خانواده های آنان است . این امر مانع از فراموش شدن عظمت فداکاری های رزمندگان دوران دفاع مقدس می شود که امروز هم مصمم در خدمت انقلاب و گسترش فرهنگ دفاع مقدس اند.

وی مهمترین کلید پیروزی کشورمان در مقابل 84 کشور در زمان دفاع مقدس را مدیریت ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت : دغدغه های رهبری در حال حاضر توطئه دشمن در ابعاد مختلف است که باید این هشدار و خطر به نسل های جدید انتقال داده شود.

ذوب آهن یک خاکریز و سنگر در برابر دشمن است

در ادامه این مراسم صبحگاه نظامی ، فرج ا... شوشتری فرزند سردار شهید نورعلی شوشتری که در راه محرومیت زدایی و وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید به عنوان یکی از میهمانان مراسم در سخنان کوتاهی گفت : برگزاری هفته دفاع مقدس یادآور فداکاری های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ عزتمندانه با دشمن است و همچنین یادآور این موضوع است که جنگ تمام نشده بلکه این جنگ در ابعاد وسیع تر ادامه دارد

وی افزود : هم اکنون کارخانه ای مانند ذوب آهن خود یک خاکریز و سنگر است و شما کارکنان ذوب آهن باید به خاطر داشته باشید که گردش چرخ های صنعت و فعالیت کوره بلند همانند حرکت یک تانک و شلیک آن به سمت دشمن است .

فرزند شهید شوشتری افزود : کارگر ژاپنی فقط کارگر است ولی کارگر ایرانی غیر از کارگری سرباز امام زمان (عج) هم هست.

وی با ذکر جمله ای از پدر شهیدش که گفته بود دفاع مقدس و جنگ هشت ساله همانند انداختن حضرت ابراهیم (ع) توسط نمرود در آتش است، ولی نتیجه آن در آتش انداختن یک معجزه وگلستان است ، از همکاران ذوب آهن خواست که با کار و تولید در ذوب آهن بر دشمن صهیونیستی و داعش بتازند.

تجلیل از خانواده شهدا ، ایثارگران و بسیجیان

در بخشی از این صبحگاه نظامی با شکوه از تعداد 5 خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع حرم ویک رزمنده ذوب آهنی مدافع حرم و یک فرمانده پایگاه نمونه در سطح استان اصفهان به شرح زیر تجلیل گردید:

- خانواده سردار شهید نورعلی شوشتری که در راه محرومیت زدایی و وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

- خانواده سردار شهید حسین همدانی شهید مدافع حرم

- خانواده شهید بیژن طاهری فرمانده گردان در جبهه ها و شاغل ذوب آهن که در شاخ شمیران به شهادت رسید.

- خانواده شهید پویا ایزدی شهید مدافع حرم

- خانواده شهید علی حیدری از لشکر فاطمیون افغانستان و شهید مدافع حرم

- رضا عبدالهی رزمنده ذوب آهنی مدافع حرم

- مسلم منتظری فرمانده پایگاه امام خمینی (ره) بسیج ذوب آهن که در سطح استان رتبه اول را کسب نمود .

در ادامه آیین مذکور، واحدهای نمونه نظامی ، انتظامی وپدافند منطقه و ذوب آهن مستقر در جایگاه و واحد ها و گروهان های نمونه ورزشی ، امداد و نجات ، غواص ، آتش نشانی ، توپخانه ،کارگران صنعتی و گروهان ویژه اقوام ایرانی از مقابل جایگاه رژه رفتند و قدرت و صلابت خود را به نمایش گذاشتند.همچنین علاوه بر وحرکت نمادین اسرای آمریکایی ، یگان موتورسوار با وسایل و ادوات نظامی همراه با مارش نظامی و با حرکات نمایشی و رژه در مقابل جایگاه ، بر شکوه و عظمت این مراسم نظامی افزودند.

اجرای دو برنامه موسیقی از حمزه موسوی خواننده جوان سرودهای انقلابی در مورد دفاع مقدس ، سرداران و شهیدان شهرستان لنجان برجذابیت و زیبایی این آیین اضافه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید