118019

صدور گواهی کشف معدن با ذخیره قطعی 170 هزار تن

دنیای معدن - گواهی کشف معدن با ذخیره قطعی 170 هزار تن درآذربایجان غربی صادر شد.

جعفرصادق اسکندری با اشاره به عملکرد مرداد ماه سازمان صنعت ، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: تعداد 10 پروانه اکتشاف با پیش بینی هزینه 10 هزار و 640 میلیون ریال و یک گواهی کشف با ذخیره قطعی 170 هزار تن و هزینه یک هزار و 400 میلیون ریال در مرداد ماه امسال صادر شده است

وی افزود:.در این بازه زمانی 32 جواز تاسیس و سه طرح توسعه صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در مرداد ماه برای 779 نفر از قبل جواز تاسیس، طرح توسعه، پروانه ایجادی، پروانه توسعه و پروانه بهره برداری صنعتی ایجاد شده است.

وی گفت: از سوی دیگر با توجه به دستورالعمل ابلاغی تعداد 304 واحد متقاضی تسهیلات ثبت نام و پیرو مصوبات خروجی کمیته بررسی و کارگروه استانی تعداد 162 واحد با اعتبار دو هزار و853 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

اسکندری تصریح کرد: علاوه بر آن با توجه به دستورالعمل ابلاغی تعداد 50 طرح متقاضی تسهیلات ثبت نام و پیرو مصوبات خروجی کمیته بررسی و کارگروه استانی تعداد 19 طرح با اعتبار 491 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به مجوزهای صادره در مرداد 95 در بخش معدن گفت: در این باره تعداد 19 فقره مجوز برداشت شن و ماسه در استان صادر و تعداد هفت فقره پروانه بهره برداری با سرمایه ثابت 436 هزار و 17 میلیون ریال و اشتغال مستقیم 283 نفر تمدید یا صادر شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی، تعداد 10 پروانه اکتشاف با پیش بینی هزینه 10 هزار و 640 میلیون ریال و یک گواهی کشف با ذخیره قطعی 170 هزار تن و هزینه یک هزار و 400 میلیون ریال در مرداد ماه امسال صادر شده است.

اسکندری تصریح کرد: انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع معدنی در استان با توجه به ظرفیت های معدنی استان و لزوم توجه به سرمایه گذاری در این بخش و تشویق معدنکاران به شرکت در این نمایشگاه در مرداد ماه انجام شد به طوریکه حدود 70 درصد از غرفه های نمایشگاه تکمیل شده است.

وی با اشاره به عملکرد دبیرخانه کمیسیون نظارت مرکز استان بیان کرد: در این باره کتاب قانون نظام صنفی و آیین نامه ها و دستور العمل های اجرایی به تعداد هزار جلد چاپ وانتخابات الکترونیکی اتحادیه میوه و تره بار شهرستان ارومیه، انتخابات الکترونیکی اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان ماکو و انتخابات الکترونیکی اتحادیه میوه و تره بار شهرستان تکاب برگزار شد.

اسکندری با اشاره به برگزاری کمیته فرش دستباف و بررسی مشکلات تولید فرش دستباف شهرستان خوی به همراه ارائه پیشنهادت و راهکارهای مناسب برای حل مشکلات پیش روی قالیبافان اظهار داشت: علاوه بر آن هماهنگی با اداره کل آموزش فنی حرفه ای و تشکیل اولین جلسه کمیته داوران به منظور صدور گواهی های متقاضیان دریافت کارت هنرمندی حوزه فرش دستباف انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با تشریح گزارش عملکرد اداره توسعه زیرساختهای تجاری در مرداد ماه امسال افزود: در این رابطه بازدید مشترک با کارشناسان اتحادیه های خیاطان، درود گران، فلزکاران، طلا و جواهر، قنادان، صنعتگران، تزئینات داخلی ساختمان، ظروف فروشان و حبوبات در خصوص بررسی وضعیت واحدهای تولیدی صنفی به تعداد 80 واحد انجام و طرح احداث مجتمع صنفی آجیل و خشکبار به کمیسیون نظارت مرکز استان داده و موافقت کمیسیون در این زمینه اخذ شد.

وی از برنامه ریزی برای برگزاری تعداد پنج مورد نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، مبل و دکوراسیون منزل خبر داد وگفت: از سوی دیگر در مرداد ماه تعداد چهار مورد نمایشگاه عرضه مستقیم کالا فروش تابستانه در سطح استان برگزار و ضمن صدور تعداد یک فقره مجوز جدید برای شرکت های پخش بر اساس دستورالعمل های جدید وزارت متبوع، قیمت تعداد حدود 100قلم انواع کالاهای خوراکی و غیرخوراکی در سطح بازار استان اخذ شد.

اسکندری با اشاره به عملکرد بازرگانی خارجی در مرداد امسال اظهار داشت: در این بازه زمانی ضمن صدور 348 ثبت سفارش، 24 کارت پیله وری و 595 کارت مرزنشینی صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در این بازه زمانی تعداد 13 هزار و 312 مورد بازرسی صورت گرفته و ضمن کشف 721 تخلف، پرونده هایی به ارزش 58 میلیارد و 956 میلیون و 682 هزار و 69 ریال تشکیل شد.

وی به بازرسی های صورت گرفته از واحد آرد و نان استان اشاره کرد و گفت: در این باره سه هزار و 584 مورد بازرسی صورت گرفته و 85 پرونده تشکیل شد و ضمن کشف 103 تخلف، پرونده هایی به ارزش 122 میلیون و 815 هزار و 378 ریال تشکیل شد.

اسکندری از تعداد یک هزار و 81 مورد بازرسی توسط اداره قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: ارزش ریالی 56 تخلف کشف شده 374 میلیون و 29 هزار و 520 ریال بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید