117780

رشد شاخص کل بورس در کنار حجم پایین معاملات

شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران امروز شنبه از ابتدای باز شدن معاملات با شیبی نزولی، شاهد روند افزایشی بود به طوری که در پایان با ۴۵۶ واحد رشد نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته به رقم ۷۶ هزار و ۹۰۷ واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۴۹ واحد رشد عدد ۱۴ هزار و ۷۷۴ واحدی را تجربه کرد. شاخص آزاد شناور پس از ۷۱۱ واحد افزایش در تراز ۸۵ هزار و ۶۱۵ واحدی ایستاد. علاوه بر این شاخص بازار اول با ۳۰۱ واحد رشد رقم ۵۳ هزار و ۶۹۶ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با رشد ۱۱۰۴ واحدی به عدد ۱۶۸ هزار و ۸۹۸ واحدی رسید.

نماد معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز با ۶۳ واحد تاثیر مثبت در شاخص کل بیشترین نقش مثبت را در نوسانات صعودی بازار سرمایه ایفا کرد. پس از این نماد ایران خودرو، سایپا و شرکت ملی صنایع مس ایران بیشترین نقش مثبت را در شاخص کل داشتند.

در طرف مقابل نماد معاملاتی پتروشیمی پردیس با ۳۷ واحد تاثیر منفی در شاخص کل از رشد بیشتر آن جلوگیری کرد. همچنین پتروشیمی مبین و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی از دیگر نمادهایی بودند که نقش منفی در دماسنج بازار سرمایه برجای گذاشتند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۷۶ میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۵۴ میلیون و ۲۲۸ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۶ هزار و ۴۳۳ نوبت دادوستد بود.

نماد معاملاتی شرکت های سرامیک صنعتی اردکان، سایپا، ایران خودرو، کارخانجات قند قزوین و داروسازی دکتر عبیدی در معاملات امروز شاهد صف های خرید بودند. همچنین نماد معاملاتی شرکت های فولاد امبیرکبیر کاشان و خوراک دام پارس صف های فروش را تجربه کردند.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت ملی صنایع مس ایران با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شد. نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی پردیس، سیمان ایلام، بین المللی محصولات پارس، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، سیمان فارس و خوزستان و ماشین سازی نیرو محرکه در معاملات امروز بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی سایپا امروز بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد به طوری که در این نماد تعداد ۶۳ میلیون و ۱۷۲ هزار سهم به ارزش هفت میلیارد و ۵۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

آیفکس نیز امروز ۷.۱ واحد رشد کرد و به رقم ۸۲۳.۱ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۴۸ میلیارد و ۸۵۹ میلیون و ۹۰۰ هزار بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۹۰ میلیون و ۵۷۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۱ هزار نوبت دادوستد بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید