117754

افزایش قیمت های سنگ آهن همزمان با افزایش خرید کارخانه ها

دنیای معدن - گویا کارخانه های فولاد با کاهش سطح موجودی روبه رو شده اند و نیاز فوری به تأمین مجدد موجودی خود برای پاسخگوئی به سفارشات دارند. در حقیقت کارخانه ها می خواهند با سطح موجودی قابل قبولی وارد تعطیلات یه هفته ای روز ملی شوند و اغلب آنها از بنادر خرید می کنند.

به نقل از پلتس، قیمت های سنگ آهن در این هفته و تا روز جمعه روندی تقریباً صعودی را طی نمود که یکی از دلایل آن اقدام کارخانه ها برای خرید مجدد بعد از یک وقفه کاهش قیمت ها بود. در روز جمعه ارزیابی Platts برای سنگ آهن فاین با خلوص 62 درصد 56 دلار و 50 سنت CFR شمال چین بود که تقریباً از هفته گذشته 20 سنت افزایش یافته است.
با افزایش قیمت های ذغال کک شو و رسیدن اون به قیمت 200 دلار که در چهار سال اخیر بی سابقه بود و کاهش سود فولاد سازان بسیاری از کارخانه ها و تجار برای خرید سنگ آهن عجله دارند. گویا کارخانه های فولاد با کاهش سطح موجودی روبه رو شده اند و نیاز فوری به تأمین مجدد موجودی خود برای پاسخگوئی به سفارشات دارند. در حقیقت کارخانه ها می خواهند با سطح موجودی قابل قبولی وارد تعطیلات یه هفته ای روز ملی شوند و اغلب آنها از بنادر خرید می کنند.
تقاضا برای گریدهای بالاتر سنگ آهن هم با توجه به افزایش قیمت ذغال کک شو و کاهش سود فولادسازان کمتر شده است. تفاوت بین سنگ آهن 62 درصد و 65 درصد به 6 دلار و 80 سنت کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید