117727

شاهد از بین رفتن کارگران کارخنه سیمان دورود هستیم

دنیای معدن - نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: فاز چهارم کارخانه سیمان دورود هرچه سریع تر اجرایی شود.

مهندس مجید کیان پور افزود: متأسفانه در چند وقت اخیر در کارخانه سیمان دورود شاهد از بین رفتن کارگران آن بر اثر حادثه هستیم.

وی اضافه کرد: هفته گذشته یکی از کارگران از بین رفت و کارگری دیگر نیز دچار سوختگی شدید شد که امیدی به زنده ماندن او نیست. همچنین ماه گذشته نیز یک کارگر دیگر فوت کرد. این حوادث نشان دهنده این است که تلفات کارخانه فوق العاده بالا رفته است.

کیان پور ادامه داد: برای همین ضرورت احداث و ایجاد فاز چهارم سیمان دورود بیش از پیش احساس می‎شود و عملیاتی شدن این فاز اجتناب ناپذیر است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس تصریح کرد: همه استان می خواهند که این واحد ایجاد شود تا از پیش آمدن حوادثی مانند آن جلوگیری به عمل آید. این کارخانه 60 سال پیش ساخته شده و فاز چهارم حتماً باید اجرایی شود تا سیمان را با تکنولوژی روز تولید کنیم و قیمت تمام شده پایین بیاید.

وی اظهار کرد: باید مسئولین مرتبط به پای کار بیایند و هر چه سریع تر این فاز را اجرایی کنند، چراکه کلنگ آن در سال 93 توسط وزیر رفاه زده شده است و باید هر چه سریعتر عملیاتی شود تا کارگران با فراغ بال و ایمنی بیشتر کار کنند نه اینکه هر لحظه شاهد یک حادثه جدید باشند.

دیدگاهتان را بنویسید