117543

افزایش حمل ذغال سنگ در خطوط ریلی شمال شرق

دنیای معدن - مدیرکل راه آهن شمال شرق (1) از برنامه ریزی این منطقه برای افزایش حمل ذغال سنگ از طریق خطوط ریلی شمال شرق کشور خبر داد.

حمید درباغ عنبران با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین راستا تیم های فنی جذب و حمل بار در راه آهن شمال شرق (1) تشکیل و با شناسایی و حضور در چشمه های بار شمال شرق کشور برای افزایش حمل بار ذغال سنگ برنامه ریزی کردند.

وی از استقرار تیم فنی جذب و حمل بار راه آهن شمال شرق (1) در مجموعه بزرگ ذغال سنگ البرز شرقی در شاهرود خبر داد و افزود: این تیم به منظور بررسی نحوه افزایش بارگیری و حمل بار و برنامه ریزی مناسب و دقیق برای چگونگی سیر واگن های لبه بلند بارگیری شده در ایستگاه راه آهن زرین، در معادن البرز شرقی حضور یافته است.

مدیرکل راه آهن شمال شرق(۱) با اشاره به تلاش راه آهن برای جذب و حمل بار به برگزاری نشست هایی در این راستا، اشاره و خاطرنشان کرد: گروه کارشناسی راه آهن در این جلسه ضمن تبیین جایگاه اداره کل راه آهن شمال شرق (1) به لحاظ حساسیت و موقعیت ویژه، تراکم تردد و سیر مداوم قطارهای مسافری خواستار بارگیری بدون توقف واگن های واگذار شده، در اسرع وقت شد.

وی از تعهد راه آهن شمال شرق به حمل سریع بار خبر داد و تصریح کرد: راه آهن شمال شرق برای جذب و حمل حداکثری بار از طریق ریل با معادن زغال سنگ البرز شرقی همکاری نزدیکی دارد.

مدیرکل راه آهن شمالشرق(۱) با اشاره به حجم بار جابجا شده در سال جاری گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیر، تعداد 560 واگن لبه بلند با تناژ 30 هزار و 800 تن از ایستگاه راه آهن زرین به مقصد ذوب آهن اصفهان حمل شده است.

وی با اشاره به افزایش فعالیت های اقتصادی و تولیدی در کشور خاطرنشان کرد: راه آهن شمالشرق (1) در همین راستا آماده همکاری و تعامل با تمام صاحبان کالا و بار در منطقه است تا با انتقال بخش مهمی از بار جاده ای به خطوط ریلی از مشکلات و خطرات احتمالی حمل جاده ای بکاهد.
انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید