117528

تمامی سیمان های تولیدی داخل کشور استاندارد ملی دارند

دنیای معدن -عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان سیمان در رابطه با اظهارات هفته گذشته اکبر ترکان مشاور رییس جمهور مبنی بر استاندارد نبودن 50 درصد سیمان تولیدی کشور بیان داشت: اولین بار است که چنین اظهاراتی از سوی یک مسئول مطرح می شود.

وی افزود: تمامی سیمان های تولیدی داخل کشور استاندارد ملی دارند و بدون مهر استاندارد نیز امکان توزیع آن ها وجود ندارد و اداره استاندارد نیز در این رابطه دقت ویژه ای دارد لذا کنترل زیادی بر روی کیفیت سیمان ها صورت می گیرد.
دبیر انجمن کارفرمایان سیمان گفت: تمامی کارخانه های سیمان نیز به آزمایشگاه های جدید مجهز شده اند و از زمانی که مواد از معدن تا مرحله ای که سیمان خارج می شود در تمامی مراحل کیفیت آن مورد ازمایش قرار می گیرد.
وی تآکید کرد: حرف های آقای ترکان را شدیدا تکذیب میکنم زیرا اگر تاکنون صادرات سیمان روند خوبی را پشت سر گذاشته دلیل اصلی اش کیفیت مناسب سیمان ایرانی است.
شیخان در رابطه با بازار صادرات و داخلی سیمان تصریح کرد: صادرات در کل 20 درصد کاهش یافته و دلیل آن نیز به خاطر کیفیت پایین نیست بلکه این کاهش بخاطر از دست دادن بازار عراق است.
وی اظهار داشت: اخیرا به دلیل آزاد شدن برخی از شهرها از دست داعش و ساخت و ساز جدید قرار بر این شده است تا باردیگر با رایزنی های صورت گرفته سیمان به عراق صادر شود.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان سیمان اضافه کرد: در واقع 57 درصد حجم صادرات ما به عراق بود که این میزان به 32 درصد رسیده است زیرا عراق تمایل داشته تا کارخانجات خودشان را فعال کنند.
وی در رابطه با تولید سیمان عنوان کرد: تولید تابع بازار است در 2 ماه اخیر به نسبت چند سال گذشته وضعیت کمی بهتر شده است اما این میزان تولید فاصله زیادی با سال های رونق یعنی 90 و 91 دارد.

دیدگاهتان را بنویسید