116998

تقویت 12 واحدی شاخص کل بورس/ امدادرسانی حقوقی ها به بازار سهام بی رمق

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 15 شهریور ماه 95 با افزایش 12 واحدی به رقم 706 هزار و 522 واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما بدون تغییر محسوسی امروز روی رقم 14 هزار و 249 واحد ایستاد.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 54 واحدی عدد 84 هزار و 969 واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 5 واحدی به رقم 53 هزار و 687 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 48 واحدی عدد 166 هزار و 522 واحد را به نمایش گذاشت. امروز شاخص کل فرابورس نیز (آیفکس) با افزایش 4 واحدی عدد 797 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت تاپیکو با 36 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 20 واحد و مخابرات ایران با 15 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت کشتیرانی ج . ا. ا با 15 واحد، سرمایه گذاری با 13 واحد و بانک پاسارگاد با 9 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 135 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 873 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 37 هزار و 989 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی، سیمان کردستان، حق تقدم خرید سهام بین المللی محصولات پارس، پرمیت، صنایع بهداشتی ساینا از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی اوراق مشارکت میدکو بازگشایی شد.به گزارش فارس، امروز بیش از 420 میلیون سهم بانک پاسارگاد به ارزش بیش از 45 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در میدکو اما امروز 215 میلیون سهم به ارزش بیش از 44 میلیارد تومان کد به کد شد.در جریان بازار عادی معاملات سهام نیز بازارگردان سرمایه گذاری سایپا اندکی بیش از 18 میلیون سهم را کد به کد کرد. در صنعت دریایی ایران نیز کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش کمتر از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین بازارگردان فولاد مبارکه در جریان بازار عادی سهام امروز اقدام به معاملات انتقالی 18 میلیون سهمی به کدهای درون گروهی خود با هدف حمایت از این سهم در محدوده صفر تابلو کرد. 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان امروز کد به کد شد. 10 میلیون سهم پتروشیمی مبین نیز به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز بازاری بی رمق و با کاهش محسوس حجم معاملات در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود بازاری که به مدد حقوقی های سنتی خود امروز شاهد بیرون کشیدن شاخص کل بورس از فاز اصلاحی فرو رفته در آن بود.

دیدگاهتان را بنویسید