116844

عقب گرد ۴۲۰ واحدی شاخص کل بورس/ بازار سهام ترسیده

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 13 شهریور ماه 95 با کاهش 420 واحدی به رقم 76 هزار و 747 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن اما امروز با افت 63 واحدی عدد 14 هزار و 306 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص آزاد شناور نیز با کاهش 589 واحدی به 85 هزار و 309 واحد دست یافت، شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 343 واحدی به رقم 53 هزار و 919 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 634 واحد افزایش عدد 166 هزار و 575 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی فکس) با افت 12 واحدی روی رقم 796 واحد ایستاد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت سرمایه گذاری غدیر با 48 واحد، ایران خودرو با 42 واحد و فولاد مبارکه با 39 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت توسعه معادن و فلزات با 8 واحد، توسعه معادن روی ایران با 6 واحد و کالسیمین با 5 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 205 میلیارد تومان بالغ شد در حالی که ارزش معاملات بازار نقدی بورس از 87 میلیارد تومان فراتر نرفت که این رقم حاصل دست به دست شدن 450 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 45 هزار و 44 نوبت داد و ستد شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های ایتالران بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری، حق تقدم خرید سهام مخابرات و در عین حال نماد معاملاتی کنتورسازی به دلیل آنچه که ابهام در ارائه اطلاعات از سوی ناظر بازار عنوان شد متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز نماد معاملاتی صدرا شاهد کد به کد شدن کمتر از 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان بود در این حال صندوق قابل معامله اعتماد آفرین پارسیان نیز امروز شاهد معامله درون گروهی 3 میلیون سهمی به ارزش 300 هزار تومان بود.

براساس این گزارش امروز بازار سهام بازاری سراسر عرضه کننده و رخوت آور توأم با حاکم شدن فضای ترس و ناامیدی بر فضای کلی معاملات بود. بازاری که حتی افزایش قیمت های جهانی روی نیز نتوانست گروه های معدنی را لیدرهایی قابل اتکاء برای ممانعت از عقب گرد شاخص از کانال 70 هزار واحدی قرار دهد.

براساس این گزارش، فقر شدید نقدینگی در بازار و نبود عمق کافی برای تقویت حجم معاملات روزانه سهام باعث شده تا این روزها معامله گران بازار با ناامیدی به پایان نیمه اول امسال نظاره گر باشند.

دیدگاهتان را بنویسید