116749

ورمزیار: چرا باید بازیکنان‌مان را در قلیان‌سراها پیدا کنیم؟!

در خصوص شکست 3 بر 2 جوانان استقلال مقابل جوانان پرسپولیس اظهار داشت: این شکست‌ها همیشه وجود دارد و تنها مختص تیم‌های پایه‌ نیست. این برد را به حریف تبریک می‌گویم، اما می‌توانستیم زمانی که بازی با نتیجه 2 بر یک در جریان بود، کار را به تساوی بکشانیم. متأسفانه موقعیت تک به تک بازیکن ما از دست رفت و نتوانستیم گل بزنیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها در مسابقات رده‌های مختلف سنی خاطرنشان کرد: چند روز پیش با شیرازی رئیس هیئت فوتبال تهران صحبت می‌کردم و به او گفتم 44 سال است تیم فوتبال امید راهی المپیک نشده و 144 سال دیگر نیز این اتفاق نمی‌افتد، چون به خوبی روی پایه‌ها کار نمی‌شود. حدود 20 روز است که کارم را در تیم‌های پایه آغاز کرده‌ام. به نظر من برگزاری مسابقات تیم‌های پایه فرمالیته است.

مدیر آکادمی باشگاه استقلال ادامه داد: اساس و بنیان کار در بخش تیم‌های پایه اشتباه است و باشگاه‌ها فقط هزینه می‌کنند. اگر در فوتبال‌مان استعدادی نداریم، به‌خاطر این است که کاری انجام نشده است. این در شرایطی است که در تیم‌های نوجوانان و جوانان بازیکنانی داریم که یکی دو سال دیگر راحت می‌توانند در لیگ برتر بازی کنند.

ورمزیار تصریح کرد: مسابقات رده‌های مختلف پایه با فاصله سه چهار روز برگزار می‌شود و فرصتی نیست که در طول هفته روی اشتباهات بازیکنان کار شود. چرا باید مسابقات در شش ماه برگزار شده و در شش ماه بعدی بازیکنان را در قلیان‌سراهای فرحزاد پیدا کنیم؟! چه ایرادی دارد همه بازیکنان را در طول سال در اختیار داشته باشیم و بتوانیم حداقل 10 ماه از آنها استفاده کنیم؟ به بازیکن نونهال‌مان آب داده‌ایم که بنوشد، اما به‌دلیل گرمای هوا آب را در کفشش ریخت! وقتی بازی ساعت 12 ظهر در چمن مصنوعی برگزار می‌شود، باید هم این اتفاق بیفتد. نباید مهم باشد چه تیمی در رده‌های پایه قهرمان می‌شود، بلکه بازیکن‌سازی باید در اولویت ما قرار بگیرد.

وی افزود: با مصطفی قنبرپور، مدیر آکادمی پرسپولیس هم صحبت کردم. او هم می‌گفت رسانه‌ها باید کمک کنند تا فکر اساسی برای تیم‌های پایه شده و از حالت فرمالیته خارج شود. چرا بازیکنان مستعد باید در سن 26، 27 سالگی به سطح اول فوتبال ایران معرفی شوند؟ چرا کاری نکنیم که استعدادها در سن پایین شکوفا شوند؟!

مدیر آکادمی باشگاه استقلال در ادامه گفت‌وگوی خود با تسنیم در خصوص اینکه سیاوش اکبرپور، مربی تیم جوانان استقلال با برخی از بازیکنان به تندی صحبت کرده است، گفت: وقتی تیم شکست می‌خورد، طبیعی است مربی ناراحت شود. سیاوش استقلالی دو آتشه است و دوست ندارد تیمش شکست بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید