116716

رقابت شرکت های آسیایی و اروپایی برای صادرات فولاد به ایران

دنیای معدن - دهلی نو-ایرنا- شرکت های هندی،روسی،ترکیه ای،چینی و اروپایی رقابت فشرده ای را برای صادرات فولاد به ایران آغاز کرده اند.

شرکتهای فولاد و برق جیندال هند و تی .ام .کی ' روسیه به همراه دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی ،که به علت پایین آمدن قیمت نفت با کاهش خرید و افزایش تولید مواجه شده اند ، چشم خود را به روی بازار رو به رشد ایران در دوران پسا تحریم دوخته اند.


شرکت فولاد و برق جیندال هند اعلام کرده است که این شرکت 150 هزار تن ریل مخصوص برای خطوط مترو و قطارهای سریع السیر را در یک سال و نیم آینده به ایران صادر می کند.
به گفته یک مقام شرکت فولاد و برق جیندال، نخستین محموله یک هزار و 700 تنی این ریل ها ماه گذشته به ایران صادر شده است .


براساس اعلام شرکت فولاد و برق جیندال ریل های ارسالی به ایران 18 متر طول دارد و از طریق بندر 'گانگاوارام 'در ایالت 'اندراپرادش' به ایران ارسال شده است .
شرکت فولاد و برق جیندال پیش از این نیز 35 هزار تن ریل را برای احداث خط آهن تامین کرده بود.


پیش از این اعلام شده بود که 'اکسیم بانک' برای صادرات ریل به ایران و توسعه بندر چابهار قرار است 30 میلیارد روپیه (444 میلیون دلار) از بازار داخلی هند سرمایه جذب و درقالب خطوط اعتباری در اختیار بانک های ایرانی قرار دهد.
این بانک در قالب صندوق توسعه صادرات خطوط اعتباری به ارزش 444 میلیون دلار به هشت بانک ایرانی برای استفاده از ریل های تولیدی هند و توسعه بندر چابهار اختصاص داده است .


' کوناس بوس' یکی از کارشناسان و فعالان اقتصادی می گوید لغو تحریم ها و توجه ایران به سرمایه گذاری در زیرساخت ها فرصت مناسبی برای بخش فولاد این کشور فراهم کرده است .


وی افزود:اعتماد و توجه ویژه ایران به گسترش روابط با هند پس از سفر اخیر نخست وزیر به ایران می تواند پشتوانه خوبی برای گسترش روابط باشد.

دیدگاهتان را بنویسید