116712

باب همکاری معدنی بین ایران و اوکراین باز است

دنیای معدن - استاد دانشگاه دونتسک اوکراین با اشاره به ظرفیت های معدنی خوب موجود در ایران و منطقه دونباس در این کشور، گفت: باب همکاری های معدنی بین این دو کشور معدن خیز جهان باز است.

گئورگی دوتس کو در حاشیه سومین همایش ملی زغال سنگ ایران ضمن اشاره به نحوه برگزاری این همایش، بیان داشت: حضور اساتیدی از برزیل، اوکراین، روسیه، اسپانیا و دانشگاه های سراسر ایران نشان می دهد که این همایش به صورت کاملا علمی، حرفه ای و سطح بالا برگزار شده است.

وی افزود: وجود نمایشگاه، مقالات متعدد علمی و سخنرانان برجسته نشان می دهد که اهالی خانواده بزرگ معدن ایران به خصوص در زمینه زغال سنگ کار خود را به خوبی آموخته اند و می دانند که چگونه باید ظرفیت های معدنی یک کشور و شهر را به اقصی نقاط کشور و جهان شناساند لذا سطح این همایش بسیار بالا ارزیابی می شود.

استاد دانشگاه دونتسک اوکراین با بیان اینکه این کشور حاضر است در تمام زمینه های انتقال فناوری معدنی به ایران کمک کند، گفت: امروز ظرفیت خوبی در منطقه دونباس اوکراین به خصوص در حوزه زغال سنگ وجود دارد که ما حاضریم در زمینه انتقال تکنولوژی های روز به ایران همکاری های لازم را با این کشور داشته باشیم.

دوتس کو با بیان اینکه ایران و اوکراین درک متقابلی از ظرفیت های معدنی یکدیگر دارند، ابراز داشت: اقتصاد بدون معادن معنایی ندارد لذا هرکشوری که دارای ظرفیت های معدنی است باید این حوزه را مورد حمایت قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه زغال تنها برای سوختن نیست، افزود: از این ماده می توان بیش از ۱۰۰ نوع محصول گرفت لذا اهمیت زغال سنگ بر هیچکس پوشیده نیست.

استاد دانشگاه دونتسک در پاسخ به این سوال که آیا اوضاع سیاسی فعلی در اوکراین تاثیری بر صنعت و معدن این کشور گذاشته است، گفت: متاسفانه امروز معادن این کشور به دلیل مشکلات غیر فعال هستند و این مشکلی است که باید به زودی رفع شود.

دوتس کو در پاسخ به این سوال که« راه برو نرفت از رکود فعلی معادن اوکراین چیست»، افزود: امروز مشکل اوکراین جنگ نیست بلکه سیاست است و تا زمانی که این مشکل رفع نشود نمی توان درباره چیزی اظهار نظر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید