116707

دومین تولید کننده سنگ دنیا در بازارهای جهانی لنگ می زند

دنیای معدن -دومین تولیدکننده سنگ دنیا در بازارهای جهانی همچنان لنگ می زند درحالی که رئیس هیئت مدیره کانون سنگ ایران می گوید: مصوبه ایجاد پایانه های صادراتی طی سه دولت گذشته اجرایی نشده است.

محسن غیاثوند با اشاره به جایگاه صنعت سنگ در کشور و دنیا اظهار داشت: ایران بعد از کشور چین دومین تولیدکننده و دومین مصرف کننده سنگ در دنیا است.

۱۲ درصد سنگ دنیا در ایران استخراج می شود

وی بابیان اینکه بیش از ۱۲ درصد از سنگ دنیا در ایران استخراج می شود عنوان کرد: همچنین پنج هزار و ۵۰۰ واحد سنگ بری نیز در سطح کشور فعالیت دارند.

رئیس هیئت مدیره کانون سنگ ایران و عضو کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران بابیان اینکه بیش از ۱۷۰ میلیون مترمربع در سال تولید سنگ های ساختمانی در کشور داریم ادامه داد: ایران بعد از کشور چین دومین تولیدکننده سنگ در دنیا است.

غیاثوند با اشاره به اینکه به واسطه قیمت مناسب و فرهنگ استفاده از سنگ در کشور نیز دومین مصرف کننده سنگ در دنیا هستیم افزود: بیش از ۱۶۰ هزار نفر اشتغال مستقیم در حوزه صنعت سنگ کشور وجود دارد.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۲۰۰ واحد معدنی و پنج هزار و ۵۰۰ واحد فرآوری در کشور بیان داشت: بیش از پنج درصد کل صنعت حمل ونقل کشور در بخش جاده ای متعلق به جابجایی مواد اولیه و فرآوری شده صنعت سنگ است.

شرایط عمومی اقتصادی کشور بغرنج و نگران کننده است

رئیس هیئت مدیره کانون سنگ ایران و عضو کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به این آمار یکی از مزیت های مطلق کشور ایران، معادن سنگ های ساختمانی است اگر بتوانیم در شرایط ایده آل مزیت های این صنعت را سازمان دهی و ساماندهی کنیم می تواند جایگزین خوبی برای خیلی از محصولات استراتژیک کشور باشد.

غیاثوند با اشاره به اینکه عمده واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی در کشور مشکلات مشابه ای دارند گفت: در اقتصاد کلان کشور ایرادهای اساسی وجود دارد که صنعت سنگ نیز بخشی از این زیرمجموعه است.

دیدگاهتان را بنویسید