116640

افزایش سالانه یک میلیون تن به ظرفیت بارگیری سنگ آهن در راه آهن شرق

دنیای معدن - مدیرکل راه آهن شرق گفت: با افتتاح و بهره برداری از خط فرعی سنگ آهن خواف سالانه یک میلیون تن به ظرفیت بارگیری سنگ آهن در راه آهن شرق افزوده شد.

محمدابراهیم اقبالی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با افتتاح و بهره برداری از خط فرعی سنگ آهن خواف سالانه یک میلیون تن به ظرفیت بارگیری سنگ آهن در راه آهن شرق افزوده شد.

وی تصریح کرد: در هفته دولت سال جاری خط فرعی بارگیری سنگ آهن در ایستگاه خواف به طول 400 متر و با اعتبار بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح شد.

مدیرکل راه آهن شرق با اشاره به افزایش چشم گیر بارگیری در راه آهن شرق، افزود: با احداث این خط فرعی ظرفیت بارگیری سنگ آهن سالانه یک میلیون تن افزایش خواهد یافت و این خط برای دپو سازی سنگ آهن منطقه سنگان و ارسال به ایستگاه جلال آباد کرمان جهت تبدیل به کنسانتره احداث شده است.

اقبالی اضافه کرد: نمازخانه ای به مساحت 750 مترمربع، سکوی مسافری به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع، خط بارگیری سنگ آهن به طول 300 متر، نصب تعداد پنج برج روشنایی 14 متری، ساخت ساختمان های پست بازدید و روشنایی سکو بخشی از پروژه هایی بود که با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در ایستگاه بیشه افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: بتن ریزی و تطویل سکوی مسافری بهاباد به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال پروژه دیگری بود که در محل ایستگاه بهاباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید