116636

200میلیارد ریال برای اکتشاف و راه اندازی معدن طلای نهبندان اختصاص یافت

دنیای معدن - فرماندار نهبندان گفت:مبلغ 200 میلیارد ریال بودجه برای ادامه کار های اکتشاف و راه اندازی معدن طلا در این شهرستان اختصاص یافته است.

علی اصغر نظافت اظهار کرد: این معدن در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است؛ امید می رود که با اعتبار تخصیص یافته به ماده معدنی دسترسی پیدا کنیم.
به گفته وی معدن طلای نهبندان با ذخیره چهار میلیون و 900 هزار تن در اراضی ملی شهرستان در جنوب خراسان جنوبی قرار دارد.
به گزارش ایرنا، فرماندار نهبندان اظهار کرد: عیار طلای این معدن حدود یک گرم در هر تن است، پیش بینی می شود از این معدن بیش از پنج تن طلا استخراج شود.
در حال حاضر 33 درصد از معادن خراسان جنوبی در نهبندان یعنی 65 معدن فعال و نیمه فعال از نوع سنگ های معدنی گرانیت، منیزیت، کرومیت، گچ، ولاستونیت، سیلیس ، سنگ چینی، مرمریت، گارنت، فلورین، آهن، مس و روی است که این مهم سبب شده تا نهبندان به عنوان یک شهرستان معدنی در استان و کشور به حساب آید.
میزان ذخیره معادن نهبندان بیش از 59 میلیون تن برآورده می شود و میزان ذخیره قطعی مکشوفه هشت میلیون و 642 هزار تن است.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
نهبندان به دلیل وجود راه های اصلی و درجه یک و قرار داشتن در مجاورت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
همچنین نزدیکی به پاکستان و افغانستان و بنادر جنوبی ایران به ویژه چابهار و قرار گرفتن بر سر راه های مهم بازرگانی شرق ایران اهمیت زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید