116635

مرکز پژوهشی آلومینیوم دانشگاه صنعتی اراک موافقت شورای گسترش را دریافت کرد

دنیای معدن - معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اراک گفت: شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد مرکز پژوهشی آلومینیوم وابسته به دانشگاه صنعتی اراک با دو گروه پژوهشی موافقت اصولی دو ساله تقاضامحور به عمل آورده است.

امیررضا مرادی گفت: این دو گروه شامل گروه پژوهشی فرآوری و محیط زیست آلومینیوم و گروه پژوهشی شکل دهی، قطعه زنی و پرداخت کاری آلومینیوم است.

مرادی بیان کرد: این مرکز، اولین مرکز پژوهشی آلومینیوم کشور است که از شورای گسترش وزارت علوم مجوز گرفته و مجوز آن طی تلاش های دوساله اخذ شد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اراک ادامه داد: هر مرکز پژوهشی دارای 10 عضو هیات علمی است و از این افراد دو نفر اعضای شاخص و برجسته را تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: در نهایت فعالیت مرکز در دو سال بررسی می شود، خروجی های پژوهشی و ارتباطاتی که توانسته با صنایع برقرار کند مورد ارزیابی قرار می گیرد و فعالیت های مربوطه ادامه می یابد.

مرادی گفت: عملکرد مراکز پژوهشی از طرف وزارت علوم هرساله ارزیابی می شود و ضروری است که خروجی های ملموسی از پروژه های کاربردی، مقالات و طرح های مشکل گشای صنعت داشته باشند.

وی در خصوص محل درآمد این مرکز گفت: در گام اول از امکانات آزمایشگاهی دانشگاه و اعتبار آن استفاده می شود، اما این مرکز در اصل متکی به کسب درآمدهای خود است. مرکز پژوهشی باید از طریق آورده های خود بتواند هزینه های خود را تامین کند چرا که قرار نیست از بودجه های دولت در این خصوص استفاده شود و هزینه ای روی دست دولت بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید