116586

پس لرزه های بازگشت رضائیان به پرسپولیس

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: «اگر قرار باشد بازیکنی مثل گولچ که به تازگی با پرسپولیس قرارداد دلاری بسته، از لیست خارج شود، باید با این اتفاق با رضایت خود بازیکن صورت بگیرد تا تبعات بعدی نداشته باشد.»

در چند ماه اخیر باشگاه پرسپولیس به دلیل اقدامی که ٢ بازیکن تاثیرگذار فصل گذشته‌اش انجام دادند، شدیدا درگیر برخی حاشیه‌ها شده که هنوز هم تمامی ندارد.

بعد از پشیمانی و بازگشت مهدی طارمی از ترکیه به جمع سرخپوشان، حالا رامین رضاییان با اصراری که داشت، موفق شد مسئولان باشگاه پرسپولیس را برای بازگشت خود متقاعد کند اما به نظر می‌رسد این اتفاق برای سرخپوشان تبعاتی به همراه داشته باشد.

* انرژی زیادی از باشگاه گرفته شد

حسین کلانی درباره اتفاقات اخیر در جمع سرخپوشان و تبعات احتمالی بازگشت رضاییان اظهار داشت: «ای کاش این ٢ بازیکن (طارمی و رضاییان) از همان ابتدا تصمیم عاقلانه‌تری می‌گرفتند و بدون این همه حاشیه در پرسپولیس می‌ماندند. به‌هرحال الان که پشیمان شدند و برگشتند نباید خیلی به آنها خرده گرفت. با این حال معتقدم که اتفاقات چند ماه اخیر انرژی زیادی از مسئولان باشگاه پرسپولیس گرفت و آنها را واقعا درگیر کرد. حالا هم امیدوارم همه چیز به خوبی و خوشی به پایان برسد.»

* مشکل در تدوین قوانین است

وی همچنین افزود: «متاسفانه برخی قوانین اشتباه باعث شد تا طارمی و رضاییان بتوانند با وجود داشتن قرارداد با پرسپولیس به ترکیه بروند. اگر قوانین نقل و انتقالات به درستی تدوین شده بود، هیچ وقت رضاییان نمی‌توانست فسخ قراردادش را از سازمان لیگ بگیرد. ما دایما خودمان را درگیر این مسائل جزیی می‌کنیم اما هیچ وقت از نظر کلی قوانین را بازنگری نمی‌کنیم که چنین مسائلی به وجود نیاید.»

* برانکو توقع چنین برخوردی را نداشت

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره این‌که برانکو ایوانکوویچ همچنان بر موضع خود مبنی بر اضافه نشدن رضاییان ایستادگی کرده، خاطرنشان کرد: «برانکو از بازیکنی که روی آن برای فصل جدید حساب باز کرده بود، چنین توقعی نداشت که به قول معروف دستش را در پوست گردو بگذارد. حالا به نظر می‌رسد او با هماهنگی باشگاه از موضع خودش برگشته و قبول کرده که رضاییان بازگردد، بهتر است به گذشته برنگردیم. من چند روز قبل جلسه‌ای را با مسئولان باشگاه پرسپولیس داشتم و بحث اصلی آنها همین موضوع بود که برانکو حرف اول و آخر را درباره جدایی و یا جذب بازیکنان می‌زند. حرف مسئولان باشگاه این بود که تا جایی که امکان دارد، در مسائل فنی دخالت نمی‌کنند اما در برخی موارد دیگر باشگاه مجبور است ورود کند و به کادرفنی مشورت بدهد.»

* رقابت سالم باشد، ‌دلخوری پیش نمی‌آید

کلانی در پاسخ به این سوال که با اضافه شدن رضاییان ممکن است در ترکیب پرسپولیس تغییراتی به وجود بیاید و بازیکنی مثل حسین ماهینی نیمکت‌نشین شود، گفت: «اتفاقا در همین باره با خوردبین صحبت کردم. او معتقد بود که با توجه به حضور پرسپولیس در ٣ جام، هر چقدر این تیم بازیکنان سطح بالای بیشتری را در اختیار داشته باشد، بهتر است. پرسپولیس امسال تنها هدفش قهرمانی در لیگ برتر است و از سوی دیگر حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند فشار مضاعفی را روی بازیکنان بیاورد. مطمئنا بازگشت رضاییان در وهله اول دلایل فنی داشته تا پرسپولیس بازیکنان جایگزین خوبی روی نیمکت خود داشته باشد. برای من فرقی نمی‌کند که حسین ماهینی در ترکیب قرار بگیرد یا رضاییان چون هر ٢ نفر ازجمله بازیکنان خوب فوتبال ایران هستند. فقط شاید شکل بازگشت رضاییان دلخوری‌ای را برای برخی از بازیکنان به وجود بیاورد اما اگر رقابت سالم باشد و حسادتی به وجود نیاید، این اتفاق باعث پیشرفت پرسپولیس می‌شود.»

* تجربه‌های تلخ درس عبرت باشد

وی در پایان با اشاره به این‌که برای اضافه شدن رضاییان باید یکی از بازیکنان از لیست پرسپولیس خارج شود و امکان فسخ قرارداد آنتونی گولچ هست، افزود: «با توجه به تجربه‌های تلخ گذشته از شکایت بازیکنان خارجی و نحوه جدایی آنها، طاهری و دیگر مسئولان باشگاه پرسپولیس باید حواسشان باشد که در این ماجرا پرسپولیس متضرر نشود. اگر قرار باشد بازیکنی مثل گولچ که به تازگی با پرسپولیس قرارداد دلاری بسته، از لیست خارج شود، باید با این اتفاق با رضایت خود بازیکن صورت بگیرد تا تبعات بعدی نداشته باشد. قطعا طاهری با توجه به تجربه تلخی که در پرونده ژوزه مانوئل و چند بازیکن خارجی دیگر دارد و همچنان درگیر آنهاست، خوب می‌داند که نباید یک پرونده دیگر علیه پرسپولیس در فیفا باز شود. امیدوارم در نحوه بستن قرارداد بازیکنان خارجی مدیران آن‌قدر هوشمند باشند که بعدا تبعات سنگینی برای باشگاه نداشته باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید