116556

سرمایه گذاری ۷ هزار میلیاردی در فولاد سنگان خواف

دنیای معدن - استاندار خراسان رضوی گفت: ۷ هزار میلیارد تومان در زمینه فولاد سنگان خواف سرمایه گذاری شده است.

علیرضا رشیدیان ظهر امروز در مراسم افتتاح خانه احزاب خراسان رضوی که در محل ساختمان شهدای دولت استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: افتتاح خانه احزاب خراسان رضوی نقطه شروع خوبی برای حوزه فعالیت سیاسی در استان و شهر مشهد است.

وی با اشاره به اینکه احزاب با توجه به شرایط قانونی موقعیت مشارکت در قدرت سیاسی را برای مردم فراهم کند، گفت: تعدد تشکلات سیاسی در استان رقم خوبی دارد ضمن اینکه گروه هایی نیز هستند که هنوز مجوز کمیسیون ماده 10 احزاب را نگرفتند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از ضروریات رشد فعالیت احزاب شکل گیری خانه احزاب بود که از قبل تشکیل شده بود ولی سال 89 دولت وقت بنا به ملاحظاتی فعالیت خانه احزاب را متوقف کرد اما دولت یازدهم براساس برنامه های خود متکلف شدند فعالیت های حزبی را در چارچوب قانون جمهوری اسلامی گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: خانه احزاب یک نهاد صنفی مدنی و غیر دولتی و دارای شخصیت حقوقی است که در یک فضای سالم سیاسی به منظور تعمیق بینش سیاسی فعالیت دارد.

رشیدیان با بیان اینکه امیدواریم شکل گیری خانه احزاب در تعدیل نگاه، توسعه فضای سالم سیاسی و ارتقای فرهنگ حزبی تاثیرگذار باشد، گفت: شرایط امن و مناسب برای فعالان سیاسی و نهادینه کردن آن در جامعه ضروری است چراکه یکی از مبانی بزرگ قدرت جمهوری اسلامی این است که ما سیاسی ترین مردم جهان را داریم و در صحنه بودن، آگاه بودن و سیاسی بودن مردم مزیت جمهوری اسلامی بوده بنابراین در راستای استمرارش باید عمل کنیم.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت دفاع از حقوق احزاب تصریح کرد: مجموعه فعالیت خانه احزاب در تحرک برای کارهای علنی، پژوهشی، آموزشی و اطلاع رسانی، گسترش فعالیت و فراهم سازی حضور نسل جوان، ظرفیت رقابت صحیح سیاسی، پذیرش داوری درون احزاب و عدم ورود مسائل بیرونی از کارکردهای خانه احزاب است.

استاندار خراسان رضوی افزود: تشکیل خانه احزاب در خراسان رضوی امری مبارک است چرا که ما در پایتخت معنوی ایران مجاور با امام رئوفی هستیم که یکی از مظاهر وجودی ایشان مظهر گفت وگوی بین اسلام و گروه های غیراسلامی، مظهر گفتمان درون اسلامی و مظهر گفت وگوی بین فرقه های مختلف تشیع بود و بنابراین این خانه محلی برای گفت وگوی احزاب و جناح های سیاسی است.

وی با بیان اینکه خانه احزاب به ویژه در سال 2017 در بیان ظرفیت های فرهنگی شهر مقدس مشهد در تعامل کشورهای اسلامی موثر است گفت: ظرفیت سیاسی شهر مشهد در جریان انقلاب اسلامی مشخص شده و امروز ادامه دهندگان حرکت سیاسی می توانند منشا اثر و گفت وگو با سایر کشورها باشند.

رشیدیان تصریح کرد: خانه احزاب می تواند حمایت و توسعه فعالیت حزبی را در جامعه فراهم کند و برای پیداکردن راهکار درونی و مدنی برای حل مشکلات و اختلافات به صورت درون تشکیلاتی موثر باشد.

وی با بیان اینکه خانه احزاب به معنای کنار گذشتن سلیقه و رویکرد سیاسی خود در مسائل صنفی مشابه و مشترکی است گفت: ظرفیت قانونمند، شفاف، اخلاق مدارانه برای گروه ها و احزاب در زمان انتخابات مدنظر است و این خانه نظارت بر انتخابات سالم و شفاف داشته و علاوه بر آن رقابت سیاسی را مدیریت کند.

استاندار خراسان رضوی درباره دیگر فعالیت های انجام شده در استان همزمان با هفته دولت گفت: 1157 پروژه با 11 هزار و 845 میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شود و در این میان در زمینه آب و فاضلاب دو تصفیه خانه بزرگی که احداث شده ظرفیت ما را 2.5 برابر می کند.

رشیدیان با اشاره به 7 هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری در زمینه فولاد در سنگان خواف افزود: در زمینه صنعت، معدن و تجارت با وجود رکود منطقه، حفظ شرایط اشتغال و سرمایه گذاری صنعتی انجام شده و در سال آخر فعالیت دولت پروژه های بسیاری در حوزه عمرانی و اقتصادی به بهره برداری می رسد ضمن اینکه در حوزه دانش بنیانی نیز فعالیت های ما فراتر از استان شده است.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید