116540

سومین کنگره ملی زغال سنگ در شاهرود برگزار می شود

دنیای معدن - دبیر علمی سومین کنگره ملی زغال سنگ از برگزاری این گردهمایی در روزسه شنبه ۹ شهریور ماه خبرداد.

محمد عطایی دبیر علمی سومین کنگره ملی زغال سنگ امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این جشنواره به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار می شود.

وی از ایجاد دبیرخانه دائمی این کنگره در دانشگاه صنعتی شاهرود خبرداد و گفت: نخستین کنگره نیز در دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار و دومین میزبان این کنگره نیز دانشگاه کرمان بوده است.

دبیر علمی سومین کنگره ملی زغال سنگ با اشاره به برخی ویژگی های کنگره سوم گفت: این کنگره با حضور 9 استاد از کشورهای خارجی برگزار می شود.

عطایی به برخی اهداف برگزاری این کنگره نیز اشاره کرد و گفت: تبیین اهمیت و ارتقای جایگاه صنعت زغال سنگ ازنگاه سیاست گذاران و اندیشمندان دانشگاهی از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط بین صنعت و دانشگاه گفت: گسترش ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه ها و تعامل بین این دو از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

دبیر علمی سومین کنگره ملی زغال سنگ با اشاره به تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه این کنگره نیز گفت: تعداد 172 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

عطایی با اشاره به داوری های انجام شده گفت: بعد از داوری های صورت گرفته تعداد 30 مقاله به صورت سخنرانی و 76 مقاله نیز به صورت پوستر پذیرفته شده است.

وی به محو رهای این کنگره نیز اشاره کرد و گفت: اکتشاف، استخراج، بهداشت و محیط زیست، مکانیک سنگ، فرآوری مواد معدنی و غیره از عمده محورهای سومین کنگره ملی زغال سنگ کشوراست.

دبیر علمی سومین کنگره ملی زغال سنگ گفت: در این کنگره دو تفاهم همکاری میان دانشگاه صنعتی شاهرود با دو دانشگاه اوکراین و استرالیا منعقد می شود.

عطایی افزود: دو دانشگاه اوکراین و استرالیا در حوزه زغال سنگ دانشگاه های معروف و صاحب نامی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید