116505

افزایش ۱۲۰ هزار تنی ظرفیت تولید ایرالکو تا پایان امسال

دنیای معدن -مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور بازرس قانونی و حسابرس مستقل، معاونت مالی، ناظران و نماینده بورس برگزار شد، مجید پورعطار مدیرعامل ایرالکو گفت: چند رویکرد اصلی را در مدت یکساله مدیریت جدید مدنظر داشته ایم. رویکرد اول، اصلاح ساختار بازرگانی بود که در حقیقت مهمترین آن خرید مواد اولیه از تولیدکننده اصلی است در حالی که در گذشته از واسطه هایی این مواد تهیه می شد که قیمت تمام شده را برای شرکت بسیار بالاتر می برد. امروز در شرایطی از کشور هندوستان مواد اصلی را تهیه می کنیم که دیگر اثری از خریدهای تک جنسی از واسطه هایی که مبالغ هنگفتی را به دست می آوردند، نیست.

وی افزود: اصلاح ساختار فنی، دومین رویکرد شرکت بود که با بهینه سازی و نوسازی واحدها استارت زده شد. از همین رو یکی از سه خط فرسوده را به طور کامل بهسازی کردیم و از سوی دیگر کارگاه ریخت را به سرانجام مقصود رساندیم. از همین رو ظرفیت تولید شرکت در پایان سال جاری از 180 هزار تن به 300 هزار تن افزایش خواهد یافت. این افزایش قابل توجه بدون افتتاح و یا سرمایه گذاری جدید رخ داده، به این روش که با تغییر دیدگاه مدیریتی، بازیافت گسترده را مدنظر قرار داده ایم که غیر از تولید انبوه، مصرف برق را به یک بیستم قبل کاهش می دهد.

وی گفت: اصلاح ساختار انسانی نیز سومین رویکردی بود که بلاشک دشوارترین و در عین حال حساس ترین مساله ای بود که باید به نحو احسن انجام می شد. در این راه، چهار حوزه مدیریت را برای بالا بردن کیفیت و چابکی کار، ادغام کردیم و دعواهای گذشته زیست محیطی را به یه تعامل تبدیل کردیم، تعاملی از نوع احترام زیرا باور داریم که شرکت و شهر، یک موجود و واحد به هم پیوسته هستند از همین رو تمام رسالت های اجتماعی از جمله سرمایه گذاری در ورزش را مدنظر قرار دادیم؛ سرمایه گذاری که اکنون باعث شده تیم فوتبال این شرکت به عنوان تنها نماینده استان در رقابت های لیگ دسته یک کشور قرار دارد.

پورعطار با برشمردن برنامه های شرکت گفت: چهارمین تغییر ساختار نیز در قسمت مالی رخ داد که با توجه به شرایط رکود کشوری و سقوط جهانی قیمت فلزات، از تمام ضررهای مالی جلوگیری به عمل آمد، در حالی که در سال 93 که مدیران گذشته در شرکت مسوولیت داشتند، این شرکت با بدهی 180 میلیارد تومانی مواجه شده بود. این بدهی در شرایطی حاصل شده بود که طبق آمار، سال 93 بهترین شرایط در بازار فلزات حاکم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید